مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد: امسال 250 هزار تن ذرت دانه‌ای در استان تولید شود.
کد خبر: ۸۹۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 13 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدسعید هوشیار، سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای در استان کرمانشاه را 26 هزار و 200 هکتار عنوان کرد و افزود: متوسط عملکرد ذرت دانه‌ای در مزارع کرمانشاه 9.5 تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال 250 هزار تن ذرت دانه‌ای در استان تولید شود.

هوشیار گفت: استان کرمانشاه بعد از استان خوزستان دومین استان کشور از حیث تولید ذرت دانه‌ای است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز دو شهرستان پاوه و سنقروکلیایی ذرت دانه‌ای کشت می‌شود.

هوشیار اشاره‌ای هم به قیمت خرید تضمینی ذرت دانه‌ای داشت و گفت: اگرچه قیمت خرید تضمینی ذرت دانه‌ای برای هر کیلوگرم 1700 تومان اعلام شده، اما هم اکنون قیمت ذرت دانه‌ای در بازار بین 3200 تا 3400 تومان است، لذا زارعان اقبال به فروش ذرت دانه‌ای در بازار آزاد دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون برداشت ذرت دانه‌ای در شهرستانهای صحنه و هرسین در دست اقدام است، گفت: 45 ایستگاه ذرت خشک‌کنی برای امسال در نظر گرفته شده است.

به گفته هوشیار برداشت ذرت دانه‌ای در استان تا اواخر آبان ادامه خواهد داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به در حال برداشت بودن ذرت علوفه‌ای در مزارع استان داشت و گفت: برداشت در سطح 5170 هکتار در حال انجام است.

هوشیار گفت: متوسط عملکرد ذرت علوفه‌ای در مزارع استان کرمانشاه 72 تن در هکتار است و احتمالا امسال 370 هزار تن برداشت محصول داشته باشیم.

به گفته این مسئول برداشت ذرت علوفه ای در استان تا 20 مهر ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار