فرماندار شهرستان چرداول؛
فرماندار شهرستان چرداول گفت: یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان چرداول کلنگ زنی سد چناره بود که با پیگیری استاندار محترم ایلام و مسئولان استان آماده کلنگ زنی بوده و ظرف یکی دو ماه آینده با حضور استاندار محترم و مسئولان کشوری این موضوع محقق خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 12 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  الیاس فتاحی  در گفتگو با خبر نگار ما  با بیان اینکه سد چناره با اعتباری بالغ‌بر 102 میلیارد تومان در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد،اظهار داشت : یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان چرداول کلنگ زنی سد چناره بود که با پیگیری استاندار محترم ایلام و مسئولان استان آماده کلنگ زنی بوده و ظرف یکی دو ماه آینده با حضور استاندار محترم و مسئولان کشوری این موضوع محقق خواهد شد.

وی افزود: جاده سرتنگ - علی مرداخانی نیز در دست اقدام است و در حال حاضر پیمانکار این طرح با اعتباری بالغ‌بر 44 میلیارد تومان مشخص‌شده است که 11.6 کیلومتر این مسیر در حوزه شهرستان چرد اول قرار دارد.

 فتاحی یادآور شد:  این مسیر با کمک مسئولان منتج به نتیجه خواهد شد که نقش مهمی در کاهش حجم ترافیک در ورودی این شهرستان خواهد داشت و همچنین موجب کاهش مسافت تردد بین استان ایلام و استان خوزستان خواهد شد.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی پاساژ شهرداری، ابراز کرد: در این حادثه که براثر اتصال برق اتفاق افتاده بود، 14 واحد تجاری صد درصد از بین رفته و مابقی واحدهای این پاساژ نیز بین 10 تا 50 درصد خسارت دیدند که پیگیری‌های لازم برای جبران خسارت‌های صاحبان این واحدهای تجاری در حال انجام است.

فتاحی گفت: در همان لحظات اولیه وقوع حادثه مسئولان شهرستان و استان در محل حادثه حضور پیداکرده و هماهنگی‌های لازم با ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان انجام شد و مدیریت بحران استانداری ایلام و سازمان آتش‌نشانی استان در خاموش کردن حریق با بسیج امکانات تلاش گسترده‌ای داشتند که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: با حضور نیروها، بعد از 2 ساعت آتش‌سوزی مهار شد و در راستای کمک به آسیب دیدگان این حادثه، پویش مردمی برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شد که خوشبختانه تاکنون نیز کمک‌های بسیار خوبی برای کمک به کسانی که کسب‌وکار خود را ازدست‌داده‌اند، جمع‌آوری‌شده است.

فرماندار چرداول بیان کرد: با هماهنگی‌ها و نشست‌های برگزارشده با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بانک ملی مقرر شد که کمک‌های لازم به آسیب دیدگان این حادثه انجام شود که کمیته امداد استان و بانک ملی هرکدام مبلغ 50 میلیون تومان وام به آسیب دیدگان این حادثه اختصاص دادند.

وی یاداور شد :  بنیاد مستضعفان نیز مبلغ 700 میلیون تومان برای جبران خسارت افراد آسیب‌دیده در مرحله اول کمک کند و پیگیر هستیم که مشکلات این عزیزان نیز مرتفع شود، همچنین تاکنون با کمک‌های جمع‌آوری‌شده 70 درصد پاساژ بازسازی‌شده و کار در حال اتمام است.

فتاحی با اشاره به انفجار کپسول گاز کلر در روستای زنجیره از توابع این شهرستان، اظهار کرد: این حادثه در روز جمعه اتفاق افتاد و شرایط سختی پیش آمد، بیش از ‌ ۳۰۰ نفر از اهالی در اثر این حادثه مصدوم شدند، بیمارستان مرکز شهرستان ظرفیت پذیرش مصدومان را نداشت و همه این افراد احتیاج به کپسول اکسیژن داشتند.

وی بیان داشت: سریعاً با حضور در محل، تمام امکانات برای کمک به مصدومان بسیج شده و مسئولان استان ازجمله معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیران و مسئولان دوایر دولتی مربوطه ازجمله هلال‌احمر، بهداشت و درمان، اورژانس و سپاه و بسیج برای کمک به افرادی که دچار مصدومیت شده بودند در محل حاضر و امکانات خود را بسیج کردند.

فرماندار چرداول تصریح کرد: در این حادثه همه مدیران استانی پای‌کار بودند و مصدومان حادثه با اورژانس هوایی، به مراکز درمانی استان منتقل شدند که جا دارد از همه این عزیزان که در بسیج امکانات و خدمات‌رسانی به مصدومان سنگ تمام گذاشتند، تقدیر شود.

وی ابراز کرد: بعد از وقوع حادثه، چندین جلسه با مدیرعامل شرکت مربوط به این کپسول‌های گاز کلر برگزار شد و مقرر شد تمام خسارت‌هایی ناشی از این حادثه به افراد مصدوم از طریق قانونی و با رد شکوائیه به مراجع قضایی و تعیین درصد خسارت و زیان‌های وارده پرداخت شود.

فتاحی گفت: در آستانه انتخابات در تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان دیدارهای چهره به چهره با مردم برگزار شد و مردم در جریان مسائل قرار گرفتند و انتخابات اسفندماه سال گذشته با مشارکت بیش از 74 درصد مردم این شهرستان در پای صندوق رأی برگزار شد که مشارکت بسیار بالایی در شهرستان بوده است.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در استان و شهرستان، برنامه‌ریزی‌های زیادی در راستای مبارزه با ویروس کرونا انجام شد و خوشبختانه همه مسئولان شهرستان پای‌کار بودند و حتی ارتش قدرتمند ما به مدت یک ماه در وردی شهر شباب در بحث گندزایی و تب سنجی مشارکت گسترده‌ای داشتند.

فرماندار شهرستان چرداول بیان کرد: گندزدایی شهرها و مناطق روستایی شهرستان با مشارکت بخشداران، شهرداران، دهیاران و سازمان های مردم نهاد انجام شد و ستاد مبارزه با کرونا و پیشگیری شهرستان با برنامه‌ریزی گسترده نقش مهمی در زمینه مبارزه با شیوع این ویروس داشتند.

و ی افزود: البته مردم فهیم و بافرهنگ شهرستان با همکاری سازمان های مردم نهاد و با مشارکت در پویش‌هایی نظیر "نه به چادر زنی در طبیعت"، "نه به تجمعات"و "نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال" با مسئولان همراهی کردند که بسیار در امر مبارزه با کرونا تأثیرگذار بود.

فتاحی یادآور شد: شهرستان چرداول کمترین میزان فوتی ناشی از کرونا را در سطح استان داشته و این شهرستان نیز شهرستان هفتم از نظر شیوع ویروس کرونا بوده است و البته در کنار مبارزه با کرونا سایر امور و فعالیت‌های مربوط به شهرستان و مردم عزیز چرداول نیز فراموش نشده و در زمینه‌های عمران شهری و روستایی، فعالیت‌های این شهرستان پیگیری شده است.

وی با تقدیر از حمایت‌های خوب استاندار محبوب ایلام و معاونین پر تلاش ایشان و همراهی مردم بافرهنگ چرداول، گفت: مدیران کل استان نیز در حوزه‌های کاری خود کمک کردند و برنامه‌های خوبی نیز برای ارائه خدمات به مردم این شهرستان در دستور کار داریم./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
احیا سد چناره نتیجه رایزنی های فشرده و دلسوزانه دکتر میرزایی بود، حالا دار و دسته دشتکی پزش رو میدن!
من آنم که رستم بود پهلوان!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
خخخخخ.....اینو باش!!!! اخه یک پروژه عمرانی هیچ وقت نتیمه زحمات هیچ کس نیست.... مخصوصا میرزایی!!!!!!!از اون میرزایی دروغ گوتر و بی مسئولیت تر کسی نیست..
ایلامی
|
Germany
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
استاندار و نماینده هر کدوم به نحوی در تحقق این خواسته به حق مردم نقش بسازی داشتند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
چرداول تا این لحظه 552 نفر مبتلا داره و از بعضی از شهرستان ها جلو زده چرا مغلطه می بافی آقای فرماندار!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار