رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سیرصعودی کرونا در استان خبر داد و افزود: طی یک هفته اخیر تعداد بستری‌های کرونا در استان ۱۰۰ نفر بیشتر شده است.
کد خبر: ۸۹۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 12 September 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر محمودرضا مرادی ، با اشاره به سیر صعودی مبتلایان کرونا در استان گفت: از هفته ‌ای گذشته در خصوص صعودی شدن سیر کرونا در نیمه دوم شهریور هشدار داده بودیم و امروز شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد بستری‌های کرونا از 170 نفر در هفته گذشته به 280 نفر رسیده، یعنی طی یک هفته گذشته تعداد بستری های کرونا بصورت تجمیعی، 100 نفر بیشتر شده است.

مرادی تصریح کرد: متاسفانه در پی افزایش آمار مبتلایان، برخی بخش های کرونا در مراکز درمانی استان که تعطیل شده بود، دوباره فعال شده است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت استان در بحث کرونا زرد است، اما با ادامه این روند و بی خیالی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان قرمز شدن وضعیت بعید نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون سه شهرستان هرسین، پاوه و ثلاث باباجانی در وضعیت قرمز کرونا به سر می برند و سایر شهرستان ها وضعیت زرد و سفید دارند.

مرادی با بیان اینکه در پی افزایش مبتلایان، فوتی‌های کرونا نیز افزایش می یابد، گفت: در حال حاضر که افزایش تعداد مبتلایان را شاهد هستیم، از دو سه هفته آینده متاسفانه با افزایش فوتی های کرونا نیز مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بیمارانی که به دستگاه تنفس وصل هستند افزایش یافته و احتمال فوت این دسته نسبت به سایر بیماران کرونایی بالاتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر مردم بخواهند بی خیال باشند و پروتکل ها را رعایت نکنند، قطعا شرایط سختی پیش رو خواهیم داشت.

مرادی خاطرنشان کرد: در همین یک هفته اخیر بیش از هزار نفر به بستری های کرونا در کشور اضافه شده و این آمار باید برای مردم زنگ خطر جدی باشد.

وی افزود: اگر مردم بخواهند نسبت به پروتکل ها بی توجه باشند و این 10 روز پایانی شهریور به مسافرت بروند، قطعا با پیک کرونا مواجه خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به همزمانی کرونا و آنفلوآنزای فصلی در پاییز و زمستان پیش رو هم هشدار داد و گفت: این شرایط می تواند همزمان با بی خیالی مردم کار دستمان داده و پاییز سختی را برای استان رقم بزند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار