معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هواداران نامزدهای انتخاباتی دور دوم مجلس شورای اسلامی از برگزاری هر نوع آیین جشن و شادمانی بعد از انتخاب هر یک از نامزدهای مورد نظر خودداری کنند.
کد خبر: ۸۹۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 11 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر افزود: اگر در حوزه‌ای تخلفی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشاهده شد کارشناسان بهداشتی حاضر در حوزه‌ها مداخلات اصلاحی را صورت می‌دهند و با توجه به بازدیدها در صورت وجود مساله‌ای خاص، اقدام لازم  انجام می دهند.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای تاکید کرد و افزود: رای‌دهندگان حوزه جنوب حتما، ماسک، دستکش و خودکار شخصی برای اخذ رای همراه داشته باشند.

صادقی فر بیان کرد: افراد پس از ترک محل اخذ رای پس از ضدغفونی خودکار، دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و ماسک‌های یکبار مصرف خود را در سطل زباله بیندازند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به گرم بودن هوا در مناطق جنوبی توجه به رعایت مسایل بهداشتی و پروتکل ها از جمله رعایت فاصله حداقل یک و نیم تا دو متر در صف های اخذ رای و عدم تجمع در درب و محل های اخذ رای باید حتما مورد توجه باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس شیوه‌نامه‌های تعیین شده، پروتکل‌های بهداشتی شامل نظارت بر گندزدایی در شعب اخذ رای، حضور یکی از کارشناسان بهداشت در این شعب و چینش صندلی‌ها و میزها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

دکتر صادقی‌فر اظهار داشت: تعیین مکان‌های اخذ رای با تهویه مناسب و تامین ماسک و نظارت بر پخت غذا برای دست‌اندرکاران اجرایی و نظارتی شعب اخذ رای از جمله دیگر موارد است.

وی از عوامل اجرایی خواست: در شعب اخذ رای کسی نباید بدون ماسک وارد شود و عوامل اجرایی هر ۶ ساعت یک بار ماسک خود را تعویض کنند و مرتب دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

وی از افراد خواست: تا آنجا که امکان دارد از دست زدن به چشم و گوش و دهان خود در هنگام حضور در شعب اخذ رای خودداری کنند.

رای‌دهندگان، کودکان را همراه خود نبرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تمامی رای دهندگان خواست: از به همراه داشتن کودکان در محل اخذ رای حتما خودداری کنند.

دکتر صادقی‌فر اظهار داشت: کودکان با توجه به اینکه نمی‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند و خطر ابتلا به کرونا برای آن‌ها وجود دارد نباید در مراکز پر تردد و تجمعات حضور یابند.

وی همچنین از رای‌دهندگان خواست: با توجه به اینکه اثر انگشت ممنوع است، خودکار شخصی همراه داشته باشند و رای دادن را به ساعات آخر موکول نکنند ضمن اینکه هواداران نامزدها نیز باید از تجمع خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برابر با برنامه زمان‌بندی و ابلاغی وزارت کشور در حوزه انتخابیه دهلران ساعت هشت صبح امروز آغاز شده است. 

۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۱ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۶۶ شعبه سیار شهری و روستایی در ۴ شهرستان دهلران، آبدانان و دره شهر، بدره و بخش‌های تابعه مستقر هستند.

حوزه انتخابیه دهلران در دور قبل انتحابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار