کد خبر: ۸۹۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ 10 September 2020

رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی برانتخابات خوزستان گفت: یک میلیون و ۲۰۶هزارو ۷۷۹نفر در حوزه انتخابیه اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی واجد شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

ابوالحسن معماری در گفت‌وگو با ایرنا افزود:همه متولدین ۲۱شهریور ماه ۱۳۸۱ و ماقبل آن واجد شرکت در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه هستند.
وی گفت: همه کسانی که در مرحله نخست انتخابات در این حوزه انتخابیه شرکت کرده‌اند ، رای اولی ها و همه شهروندانی که برای نخستین بار می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند می‌توانند از حق قانونی خود برای شرکت در انتخابات استفاده کنند و به یکی از ۲ نامزدی که به مرحله دوم انتخابات راه یافته‌اند رای بدهند.
رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان تعداد رای اولی ها را در حوزه انتخابیه اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی ۱۴هزار و ۱۷۹ نفر بیان کرد و افزود: دراین حوزه انتخابیه ۲ هزارو ۷۹۴نفر برای نظارت بر انتخابات تعیین شده‌اند.

دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامت رای دهندگان
رییس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان با اشاره به تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی رای دهندگان در شعب اخذ رای گفت:همه شیوه نامه های بهداشتی ویژه مبارزه با کرونا که در ستاد استانی مصوب شده در همه شعب اخذ رای اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه اعضای ستاد پیشگیری از کرونا ، دانشگاه علوم پزشکی چندی شاپور اهواز و کارشناسان بهداشتی در حوزه های انتخابیه حاضر هستند.
اظهار داشت:رعایت فاصله گذاری اجتماعی و داشتن خودکار شخصی برای نوشتن اسم نامزد مورد نظر الزامی است.
معماری در ادامه افزود:برای حفظ سلامتی رای دهندگان ، اثر انگشت انجام نمی‌شود و تنها مدرک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات شناسنامه است و دانستن شماره ملی یا همراه داشتن کارت ملی است.
وی گفت: زمان رای گیری در شعب اخذ رای از ساعت هشت صبح جمعه ۲۱ شهریور تا ۱۸ به مدت ۱۰ ساعت خواهد بود.
مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه در ۹ استان برای انتخاب ۱۱ نماینده از مجموع ۲۲ نامزد برگزار می‌شود تا شمار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۲۸۹نفر به ۲۹۰ نفر برسد.
به گزارش ایرنا مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن، به ۲۱ شهریور موکول شد.
دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند ۹۸ و یک روز پس از اعلام خطر شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار شد.
خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز، همه نماینده‌ها در مرحله اول مشخص شدند.
حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی نمایندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار شد، سیدکریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.    

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار