انشااله کولانی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از وضعیت اجرای طرح کاداستر اراضی و اقدامات در جهت مقابله با آفات در جنگل های بلوط استان و جزئیات صدور پروانه چرا برای دامداران خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 10 September 2020

انشالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:طرح کاداستر از سال های گذشته تا سال ۹۷ مقدار ۹۰ هزار هکتار و از سال ۹۷ تاکنون ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه اجرا شده است و اگر شرایط فراهم باشد این مقدار تا یک میلیون هکتار افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود:از ۶۰۰ هزار هکتار اراضی اجرا شده ۲۱۱ هزار هکتار جهت صدور سند تک برگی وارد سامانه شده است.

کولانی اشاره کرد: در مورد اقدامات و برنامه ها جهت کنترل آفات در جنگل های بلوط در حال حاضر در مبارزه لوراتوس هستیم اما به دلیل مشکلات مالی نمی توان در کل سطح استان مقابله کرد.

در ادامه افزود: این اقدامات به دو صورت انجام می‌شود که یک نوع آن به صورت مشارکتی، و نهادهایی که در اختیار بهره‌بردارها قرار می دهیم مشارکت داده ایم و در ازای امتیازاتی که در اختیار آنها قرار می گیرد آنها نیز به مبارزه با لوراتوس می پردازند و در نوع دیگر از اعتبارات ملی برای مبارزه با لوراتوس و صیانت از جنگل ها استفاده می شود.

کولانی در رابطه با پروانه چرای دام گفت: تمامی پروانه‌ های چرای دام و اخذ عوارض الکترونیکی شده است و اگر چنانچه دامداری تا پایان سال ۱۴۰۰ طرح خود اجرایی نکند و فعال نباشد و در مرتع مشخص شده حضور نداشته باشد پروانه چرا باطل خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار