ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت:طی نمونه برداری های علمی و آزمایش های دقیق در مراکز مدرن آزمایشگاهی حوزه بهداشت استان، آلودگی منابع آبی روستا قطعی است.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 10 September 2020

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:از بررسـی مسـتندات و بازدیـدهاي میدانی مشـخص شداز سه ماه گذشـته نوسانات کلر باقی مانده بـدلیل نقص فنی سیسـتم سـالم سازي آب، ثبت و به شـرکت آبفا گزارش شده است همچنین وجود منابع آلاینـده در پیرامون منبع تـامین کننـده آب و عـدم بهسازي و لایروبی مخزن جمع آوري آب چشـمه و عـدم رعایت حریم بهداشتی منبع تامین کننده آب مشهود بود.

وی خاطر نشان کرد:این نمونه برداری ها یک روز قبل از طغیان و روز بعد از آن از آب مصرفی در مناطق مختلف روستا جمع آوری شده و همه این آزمایش ها نشانگر آلودگی آب به دلیل عدم وجود کلر مناسب و آلودگی آب‌ با فاضلاب است وکلرسنجی روزانه طی دوهفته قبل از بروز طغیان صفر بوده است.

شکیبا تصریح کرد:آخرین نتیجه میکروبی قبـل از بروز طغیان در تاریـخ ۱۵ شـهریور از روسـتاي شـیخ صله و بازارچه مرزي از نظر اشریشـیاکلی و آلودگی آب بـا فاضـلاب توسط آزمایشـگاه آب و فاضـلاب مرکز بهـداشت ثلاث باباجانی مثبت گزارش شده است.

وی اظهار کرد:در صـبح روز شروع طغیان میزان کلر باقی مانده در شبکه توزیع صفر گزارش و ثبت شده بود و بعدازظهر با انجام کلرزنی بصورت دستی و اسـتفاده از قرص هاي کلر میزان کلر به ۲ پی پی ام در ابتداي شبکه توزیع و ۰/۷ پی پی ام درفاصـله زمانی کوتاه در انتهاي شـبکه رسـید که این میزان کلر خواهی می تواند نشانه وجود ماده آلی در شبکه و آلودگی آب بوده باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: نمونه برداري از آب شـبکه توزیع در حین طغیان در تاریخ ۱۷ شهریورماه انجام گرفت که بر اساس نتایج بدسـت آمده در تاریخ ۱۹ شهریورماه، داراي آلودگی باکتریولوژیکی و غیرقابل استفاده براي شرب می باشد.

شکیبا افزود:مـدرسه روسـتا داراي مخزن آب است و با باز بودن مـدرسه و اسـتفاده دانش آموران از آب لوله کشـی، موارد بیماري زیادي میان دانش آموزان مشاهـده شده است که تا اطلاع ثانوي و با هماهنگی شوراي تامین شهرسـتان ،مدرسه تعطیل شد ودفع فاضـلاب توالت در خانوارهـا بصورت چاه جـذبی می باشـد و تعـدادي از این خانوارها در بالادست مظهر چشمه تامین کننده آب روستا قرار دارند.

وی در پایان گفت:با دلایل و مستندات موجود بر اساس معیارهای علمی وزارت بهداشت ،آلودگی منابع آب قطعی است و با توجه به این امر در روزهای اخیر تلاش های خوبی توسط فرماندار و مجموعه آبفا برای اصلاح و بهینه سازی آب روستا انجام گرفته است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار