کد خبر: ۸۹۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 10 September 2020

 

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: خودروی تولیدی در کشور طی سالجاری ۱۵ درصد رشد داشته است، اما با توجه به تقاضای غیرمعمول خودرو در کشور این افزایش تولید تاثیری بر کاهش قیمت‌ها نداشته است.



محسن صالحی‌نیا، در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان چهارمحال و بختیاری افزود: هرچقدر خودرو در کشور تولید شود باز هم جوابگوی حجم تقاضای موجود نیست و بازار خودرو همچنان متلاطم است.
وی تصریح کرد: افزایش ۱۵ درصدی تولید خودرو در ماه‌های اخیر اگرچه اقدام موثری برای مدیریت بازار خودرو به شمار می‌رود اما به سبب شکاف تولید خودرو در سال‌های گذشته و تقاضای خارج از عرف همچنان شاهد افزایش قیمت این محصول در کشور هستیم با این وجود تمام تلاش ما بر این است تا شکاف قیمتی بین  قیمت کارخانه و بازار را کاهش دهیم.
صالحی‌نیا در ادامه از افزایش تولید ۳۶ قلم کالای دیگر در کشور خبر داد و گفت: از مجموع ۴۴ کالای تولیدی مهم کشور در کنار افزایش تولید خودرو، ۳۶ قلم کالای دیگر از جمله فولاد، کانی‌های غیرفلزی، کاشی، سرامیک، سیمان، لوازم خانگی و پتروشیمی افزایش تولید داشته‌ایم.
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به برخی مشکلات واحدهای تولیدی ‌اشاره کرد و افزود: تامین مواد اولیه و مشکلات ارزی از مهم‌ترین این مشکلات است که تلاش شده با راهکارهایی این مشکلات را مدیریت کرد.
صالحی‌نیا ادامه داد: امسال به سبب محدودیت‌های ارزی حاصل از صادرات نفت، فشار بر سامانه نیما زیاد شده است از همین‌رو تلاش شده از ظرفیت تهاتر کالا این موضوع را تا حدی برطرف کنیم. وی تهاتر ارزی را با اولویت تامین کالاهای اساسی و تامین مواد اولیه صنایع پایه دانست و گفت: انواع ورق‌های فلزی، مواد اولیه پتروشیمی، مس و آلومینیوم از جمله این کالاها است.
وی ابراز امیدواری کرد که مشکلات ارزی و تامین مواد اولیه صنایع بزرگ کشور تا پایان سال برطرف شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از افزایش دو برابری کمک‌های بلاعوض برای اجرای مشوق‌های جذب سرمایه‌گذار برای استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و  گفت: تلاش می‌شود از ظرفیت‌های موجود برای جذب بیش از پیش سرمایه‌گذاران به این استان و سایر مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور بهره‌گیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار