رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در سال جهش تولید،‌ ۹۵ هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر در واحدهای تولیدکننده لوازم‌خانگی استان تولید خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 09 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی‌ بیان کرد: در همین رابطه از ابتدای سالجاری تا پایان مردادماه ۵۹ هزار دستگاه یخچال و فریزر در استان قم تولیدشده است که نشان‌دهنده تحقق بیش از ۶۲درصدی برنامه‌ریزی انجام‌شده در این حوزه است.

وی افزود: امیدواریم پایان سال در این بخش بیش از هدف‌گذاری صورت گرفته تولید داشته باشیم و بتوانیم بیش از صدهزار دستگاه انواع یخچال و فریزر را وارد بازار کنیم.

وی با اشاره به این‌که یخچال و فریزر ازجمله مهمترین محصولات موردنیاز مردم به شمار می‌آید،‌ ادامه داد: تولید لوازم‌خانگی باکیفیت در داخل باوجود تحریم ظالمانه و تامین نیاز بازار در شرایط کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است که صنعت استان قم نشان داد قابلیت تحقق آن را دارد.

گفتنی است در قم انواع لوازم‌خانگی همچون ماشین لباسشویی اتوماتیک‌، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی،‌ یخچال و فریزر، پنکه، ماکروویو، کولرگازی، تلویزیون،‌ آبشیرین کن و انواع آبگرمکن تولید می‌شود.

سیجانی تاکید کرد: صنعت قم برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید لوازم‌خانگی موقعیت ممتازی دارد و فعالان بخش خصوصی می‌توانند در این عرصه مهم اقتصادی سودآوری مطلوبی را تجربه کنند.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی قم از امکانات زیرساختی موردنیاز برای استقرار صنایع تولیدکننده لوازم‌خانگی برخوردار است و به دلیل نزدیکی قم به بزرگترین بازارهای مصرف کشور، سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرعت و صرف هزینه کمتر کالاهای تولیدی خود را از این استان به سایر مناطق ارسال کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار