جلیل بالایی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه پیرو اخبار که پیرامون حادثه مسمومیت روستای شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی اتفاق افتاد و تعدد اخبار منجر به برداشت های متعددی شد توضیح داد.
کد خبر: ۸۹۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳ 09 September 2020

جلیل بالایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: این روستا حدود ۵۰۴ خانوار و بیش از ۲هزار ۲۰۰ نفر جمعیت و در منطقه یمرزی قرار دارد و باید با حساسیت این موضوع و مشکلات مردم رصد شود که در دقایق اولیه این اتفاق افتاد.

وی در ادامه افزود: به مردم اطمینان می دهیم تازمانی که تمام علل و عوامل موضوع بررسی و نهایی شود،آب سیار سالم در این روستا توزیع می شود، نکته دوم این است تا روزی علایم ناشی از این مسمومیت مشاهده شود،آمادگی خدمات مناسب درمانی حتی برای ۲هزارو ۲۰۰ نفر را داریم و به محض اینکه شهرستان درخواستی برای درمان داشته باشد آمادگی اعزام به استان داریم.

بالایی در ادامه تصریح کرد: در اختلاف عدد مسمومین دو گزینه وجود دارد در کل کشور متاسفانه در بحران ها اختلاف نظری در موردتعداد مصدومین همیشه وجود دارد در این حادثه نیز آمار مسمومین و مراجعین باهم اختلال داشته، بعضی از مراکز درمانی آمار مسموین را می دهند بعضی از مراکز درمانی آمار مراجعین را ثبت و ارائه می دهند و لذا اختلاف آماری اول مربوط به زمان گزارش و دوم آمار مراجعین بوده است، افرادی که پزشک تایید کرده که مسموم هستندجز امار قطعی می شوند، تا ساعت ۶ عصر روز سه شنبه ۲۸۲ نفر به مراکز درمانی مراجعه که ۲۶ نفر از این افراد در مرکز استان بستری شدند. تا زمانی که افراد بسته به عکس عمل جسمی که در مقابل عامل بیماری داشتند مراجعه کنند هیچ محدودیت و مشکلی برای ارائه خدمات درمانی نداریم.

این مقام مسئول در مورد علت این اتفاق گفت: مامور عملیاتی حادثه مسئولان سلامت آب حوزه  بهداشت محیط مرکز بهداشت استان هستند، مرکز بهداشت استان از آب نمونه برداری کرده و آزمایش انجام شدو اعلام کردند که عامل آلودگی آب است اما اینکه این آلودگی اب در کجا بود و به چه صورت باید بررسی شود ممکن است این آلودگی از چاهای غیر مجاز باشد یا سرایت فاضلاب به چشمه و یا ممکن است شکستگی لوله حمل آب باشد.

وی در پایان افزود: مشکل مدیریت شده وبه تمام افرادی که نیازمند خدمات بودند خدمات ارائه شده آب سیار و آب معدنی در روستا تا زمانی که لازم باشد توزیع می شود و اگه مشکل خاصی باشد اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار