مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آب شرب تحویلی از سوی این شرکت به روستای شیخ‌صله شهرستان ثلاث‌ باباجانی سالم است.
کد خبر: ۸۹۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 08 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،علیرضا کاکاوند  اظهار کرد: هم روز گذشته و هم امروز نمونه برداریهایی از آب روستای شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی انجام شد که نتایج آزمایش نمونه‌های روز گذشته نشان می‌دهد آب تحویلی از سوی شرکت آب و فاضلاب هیچ مشکلی نداشته و سالم است. ناتیج آزمایش نمونه هایی که امروز از آب این روستا گرفته شده نیز فردا(چهارشنبه) مشخص خواهد شد.

وی افزود: هنوز به طور قطع مشخص نیست علت مسمومیت برخی از افراد این روستا مصرف آب یا چیز دیگری بوده است، اما نتیجه آزمایشات نشان می دهد آب تحویلی از سوی شرکت آب و فاضلاب مشکلی نداشته است.

کاکاوند عنوان کرد: البته تعدادی از اهالی روستا به صورت غیرمجاز چاه هایی را در منازل خود حفر کرده‌اند که این چاه‌ها عمدتا در نزدیکی چاه های فاضلاب قرار دارد و این احتمال هست که علت مسمومیت این افراد استفاده از آب این چاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در پی ایجاد این مشکل از روز گذشته آب روستا قطع و آبرسانی به صورت سیار انجام شد، گفت: با مشخص شدن نتیجه آزمایشات مبنی بر سالم بودن آب تحویلی شرکت آبفا، آمادگی داریم آب این روستا مجدد برقرار شود.

از روز گذشته(17 شهریور) جمعی از اهالی روستای شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

به گفته فرماندار ثلاث باباجانی تا صبح امروز 120 تن از اهالی این روستا علائم مسمومیت داشته‌ و به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که عمدتا به صورت سرپایی مداوا شده و تعدادی هم بستری شده‌اند.

روستای مرزی شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی 570 خانوار با 2500 نفر جمعیت دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار