استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: حدود هشت تا ۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های مختلف چون انرژی، امنیتی، اقتصادی، کشاورزی و صنایع به همراه نمایندگان استان روز پنجشنبه هفته جاری به قصد بازدید از طرح ها و پروژه های مرزی استان به ویژه سامانه گرمسیری به ایلام سفر می کنند.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 08 September 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی  خواستار مطالبه گری و بیان مشکلات توسط مسئولان‌ در این فرصت شد و اظهار داشت: در این راستا مسئولان مربوطه طرح های مشکل دار در حوزه راه، کشاورزی، آب منطقه ای، آب فاضلاب شهری و روستایی و پروژه های امتداد مرزی را مشخص کنند تا در سفر نمایندگان کمسیون های تخصصی مجلس جهت تامین اعتبار معرفی شوند.

استاندار ایلام به ۶ دیدار فشرده خود در روز یکشنبه ۱۶ شهریورماه با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون، رئیس امور پایش و رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور در راستای پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی استان اشاره کرد و گفت: این دیدار نتایج و دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه تخصیص اعتبارات به استان داشته است.

سلیمانی دشتکی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و مناطق محروم به استان خبر داد و تاکید کرد: در رایزنی های صورت گرفته با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و سفر وی به استان موافقت شد تا با ارائه طرح های توجیه دار در قالب زنجیره تولید مثل پرورش ماهی در قفس و طرح های گلخانه ای تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ب استان اختصاص می یابد و این مبلغ جدا از اعتباری است که برای تسهیلات اشتغال روستایی در سال جاری برای استان ایلام مشخص شده است.

استاندار ایلام همچنین به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های جهش تولید استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به طرح ها و پروژه‌ های استان در حوزه های مختلف و در راستای تحقق شعار سال اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: بعد از توفیقات خوب و ارزشمند در افزایش اراضی کشاورزی و زمین های آبی در استان در جهت تکمیل چرخه سامانه گرمسیری اعتبار بسیار خوبی برای انتقال آب به کنجانچم اختصاص یافته است که ‌این مهم می تواند زمینه ساز تحول بزرگی در منطقه باشد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار