مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران گفت: دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران یک دانشگاه مهارت محور است.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 08 September 2020

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران گفت: دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران یک دانشگاه مهارت محور است.

مصطفی سعیدی در گفت و گو با ایسنا، این کارخانه را متولی صنعت چوب و کاغذ و چاپ دانست و ماموریت دانشگاه را دنبال کردن صنعت چوب و کاغذ به شکل علمی عنوان کرد و افزود: در همین راستا دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران برای توسعه و آموزش این صنعت به کارمندان و شاغلان کارخانه صنایع چوب و متولیان و کارشناسان و همه افراد علاقه‎مند ایجاد شد و رشته های مرتبط با حوزه جنگل و کشاورزی و صنایع وابسته را برنامه ریزی کرد.

وی هدف تاسیس دانشگاه را آموزش روز این صنعت به پرسنل و همه مشتاقان دانست و تاکید کرد: هرچند گاهی مواقع واحدهای آموزشی ماموریت اصلی خود را فراموش می کنند اما اکنون شرایطی فراهم شد تا فعالان این حوزه با رغبت و به صورت آکادمیک موضوعات را دنبال کنند.

سعیدی با بیان اینکه رشته های دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران بر اساس ظرفیت ها و امکانات کارخانه طراحی و اجرا شده اند، اظهارکرد: وقتی امکاناتی نظیرهتل، کارخانه کود، نهالستان و جنگل و مزرعه وجود دارد می توان رشته های مرتبطی نظیر هتلداری و صنعت گردشگری، حوزه های مرتبط با شیمی و صنعت کمپوست و کشاورزی، جنگلداری، جنگلبانی، شناخت درختان، زراعت و آموزش نوع درختان را در دستور کار قرار داد و همه این موضوعات مواردی است که دانشگاه با این رویکرد توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی یک ماموریت اجتماعی هم دارد، خاطرنشان کرد: این مرکز می تواند با به کارگیری از تمامی ظرفیت های موجود و در اختیارِ مجموعه، متولی آموزش اصناف مختلف چوب بری، اتحادیه های کشاورزی، زنبورداری، باغداری و غیره باشد که با انجام این ماموریت اجتماعی دانشگاه نیز معرفی شده و می تواند به عنوان یک دانشگاه مهارت محور در استان و کشور شناخته شود.

وی با یادآوری این موضوع که دانشگاه ماموریت دارد از تمامی امکانات کارخانه برای فرهنگ سازی در حوزه تولید، جنگل و صنعت استفاده کند، تصریح کرد: باید از هتل برای گردشگری، از تولید برای کارآموزان، از جنگل برای دانشجویان جنگلداری، از باشگاه برای ورزش استفاده کرد و همه امکانات چوب و کاغذ در اختیار دانشگاه است تا این مجموعه آموزشی بتواند به عنوان مرکزی جامع، خدمات داشته باشد و آن را در اختیار اصناف، تشکل ها، اتحادیه ها و ارگان ها برای عمل به ماموریت اجتماعی و اداری خویش قرار دهد.

سعیدی از اشتغال و جذب نیروی انسانی کارخانه با به کارگیری فارغ التحصیلان متخصص مرکزعلمی کاربردی سخن گفت و تاکید کرد: مطابق این ابلاغیه، کارخانه در صورت نیاز به متخصص باید طبق شرایط مشخص از دانشجویانی که خبره، نخبه وفارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی هستند جذب نیرو داشته باشد چراکه این موضوع در ارتقای گروه و ارتقای شغل و مسئولیت تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه ملاک عمل برای احراز پست جدید همکاران، گذراندن دوره هایی در دانشگاه علمی کاربردی است، یادآور شد: این موضوع دو مزیت به دنبال دارد، نخست اینکه می تواند با یک مکانیزم خاص به نخبه پروری یا مهارت محوری به جای استخدام کارگر ساده بیانجامد و دیگر اینکه فارغ تحصیلی مهارت دیده و توانمند به کار گرفته می شود که می تواند در این صنعت به کارخانه کمک کند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران افزود: چنین رویکردی برای استخدام باعث می شود که از پایین ترین درجات شغلی کارخانه تا بالاترین آن همگی دارای تحصیلات و دانش و مهارت باشند، حتی نیروی خدماتی یا راننده لیفتراک می تواند فردی دانش آموخته، باسواد و مهارت دیده باشد و این موضوع در تمامی حوزه ها اعم از بازرگانی، اداری، مالی، جنگل و تولید مصداق خواهد داشت.

سعیدی، کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران را یک شرکت مادر توصیف کرد و گفت: این مجموعه آمادگی ارائه خدمات به سازمان ها، نهادها و دستگاه ها و تشکل ها و اتحادیه ها در تمامی زمینه های موجود است، به عنوان مثال سالن های کنفرانس و مزارع می تواند در اختیار شرکت ها و یا نهالستان ها و گلخانه ها در اختیار فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته کشاورزی و جنگل قرار گیرد تا ضمن آموزش هم برای خود درآمدزایی داشته و هم مزارع و نهالستان ها آباد شوند.

*وجود ۶ رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران

در ادامه امید محمدی دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران در گفت و گو با ایسنا، سال تاسیس دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران را ۱۳۹۱ عنوان و اظهار کرد: این مجموعه دارای ۲۰۰۰ متر فضای آموزشی در دو طبقه با ۱۰ کلاس و دارای مقاطع کاردانی و کارشناسی است.

وی با بیان اینکه ۶ رشته مقطع کارشناسی این مجموعه شامل حسابداری صنعتی، الکترونیک صنعتی، مهندسی فناوری تلفیقی و جنگل، مکانیک تاسیسات، گیاهان دارویی و معطر، زنبور عسل در این دانشگاه وجود دارد، افزود: در مقطع کاردانی نیز رشته های هتلداری، حسابداری صنعتی، مدیریت، بازرگانی-انبارداری، مکانیک تاسیسات، برق صنعتی، گیاهپزشکی، گیاهان دارویی و معطر، پرورش زنبور عسل و منابع طبیعی در این مرکز مشغول جذب دانشجو است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران تعداد دانشجویان این مرکز را بیش از ۷۰۰ نفر در سال اعلام و خاطرنشان کرد: این دانشگاه در تمامی رشته های فوق دارای مرکز نوآوری است و بیشتر در زمینه صنعت چوب و کاغذ و صنایع وابسته فعالیت داشته که در رتبه بندی مرکز جامع علمی کاربردی کشور در سطح ۲ قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار