نمایشگاه "نما کتاب محرم" با نمایش آثاری متفاوت درباره محرم در حوزه هنری کرمانشاه برپا است.
کد خبر: ۸۹۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 03 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محمد خیاط زنجانی مدیر اجرایی این نمایشگاه  با اشاره به راه اندازی این نمایشگاه از روز دوشنبه (10 شهریور)، گفت: در این نمایشگاه آثار هنری خلق شده درباره محرم از دِل کتابهای علمی و مستند درباره واقعه عاشورا و کربلا و محرم گرفته شده که این کار برای اولین بار در کشور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این اولین بار است که تلفیق کتاب و آثار هنری صورت می گیرد و از این جهت یک نمایشگاه متفاوت محسوب می شود و به همین علت، اسم نمایشگاه "نما کتاب" گذاشته شده است.

زنجانی تصریح کرد: برای برپایی این نمایشگاه، 30 محتوای علمی از کتاب های مربوط به محرم که نوشته نویسندگان کرمانشاهی است استخراج شده و از هنرمندان خواسته ایم با توجه به این محتواها اثر هنری خلق کنند.

زنجانی تصریح کرد: برخی از این هنرمندان آثار مرتبطی از قبل داشتند و برخی برای این نمایشگاه آثار جدید متناسب با محتواهای ارائه شده خلق کردند و در نهایت 23 اثر برای عرضه در این نمایشگاه آماده شد.

وی افزود: این آثار هنری در قالب های مختلف نقاشی، طراحی، خوشنویسی، طراحی روی پارچه و ... تهیه شده و در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

زنجانی هدف از برپایی این نمایشگاه را استفاده از زبان هنر برای بیان وقایع مستند محرم، کربلا و عاشورا عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت یک هفته ای این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه تا روز 16شهریور ماه برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

زنجانی افزود: علاقمندان می توانند در مدت برپایی نمایشگاه همه روزه از ساعت 17 تا 20 شب از این نمایشگاه در محل حوزه هنری کرمانشاه بازدید کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار