رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه «غدیر تا شام»، روایت مینیاتوری وقایع با استفاده از ۸۰۰ عروسک کوچک خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 01 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،مهدی عبدالمالکی اظهار کرد: نمایشگاه «غدیر تا شام» با نمایش آثار یزدان لعلی، هنرمند مینیاتوریست در حیدریه حضرت امیرالمومنین (ع) شهر کرمانشاه از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه جاری آغاز به کار می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این نمایشگاه در دهه دوم عزای سالار شهیدان دشت کربلا در محل حیدریه حضرت امیرالمومنین (ع) شهر آغاز به کار می‌کند و برپایی آن تا ۳۰ شهریور ماه جاری ادامه دارد.

وی افزود: این نمایشگاه روایت مینیاتوری و تجسمی واقعه غدیر تا شام است که در آن با استفاده از ۸۰۰ عروسک کوچک تمام وقایع طی این بازه زمانی از جمله بحث واقعه غدیر، تشییع شبانه پیکر مطهر حضرت زهرا (س)، حج ناتمام امام حسین (ع)، واقعه جانگذار کربلا، حرکت کاروان اسرا به سمت شام و خرابه‌های شام بازنمایی و روایت می‌شود.

عبدالمالکی تصریح کرد: این بازسازی و شبیه سازی در فضایی به مساحت ۷۰ مترمربع انجام شده و در آن هم تمثال شهدای مدافع حرم نمایش داده می‌شود.

وی مدت زمان طراحی مینیاتوری این وقایع را حدود ۲ ماه اعلام کرد و افزود: این آثار ساخته هنرمند مینیاتوریست "یزدان لعلی" است که نمایشگاه آن با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان، حیدریه حضرت امیرالمومنین (ع) و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه برپا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه هدف از برپایی این نمایشگاه را بیان وقایع تاریخی و مصائب ائمه اطهار (ع) با استفاده از زبان تأثیرگذار هنر عنوان کرد.

گفتنی است، نمایشگاه «غدیر تا شام» از ۱۵ تا ۳۰ شهریور ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲:۳۰ و از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در حیدریه حضرت امیرالمونین (ع) شهر کرمانشاه واقع در میدان آیت‌الله کاشانی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار