مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: در مجموعه باغ پرندگان شهر قم 13 هزار و 600 متر مربع مساحت زیر توری و و مسقف با ارتفاع 30 متر پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵ 29 August 2020

به گزارش تابناک قم، مهدی اصفهانیان مقدم اظهار کرد: عملیات کاشت و احداث فضای سبز باغ پرندگان در نیمه دوم مهرماه سال گذشته در مجموعه بوستان هزار هکتاری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال آغاز شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با بیان اینکه مجموعه باغ پرندگان یکی از جاذبه‌های اثرگذار برای شهروندان و زائران در شهر قم خواهد بود، گفت: این مجموعه بخشی از بوستان هزار هکتاری و با مساحت ۱۲ هکتار نخستین باغ پرندگان در قم است که شرایط مساعد برای زندگی پرندگان در زیستگاه طبیعی در آن پیش‌بینی و فراهم شده است.

اصفهانیان مقدم افزود: این پروژه در بهمن ماه سال ۹۵ با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال شروع به کار کرد و در ادامه مسیر برای تکمیل پروژه ۴۸ میلیارد ریال دیگر تامین اعتبار صورت گرفت.

به گفته وی، فرایند احداث مجموعه باغ پرندگان شهر قم شامل قسمت‌های مختلف از جمله طراحی سردر ورودی، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، برکه آبی و صخره، طراحی و خرید مبلمان پارکی و تابلوهای راهنمای مسیر و … است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با اشاره به اینکه در این پروژه تنها ایجاد تابلوهای راهنما و مبلمان پارکی ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است، ادامه داد: همچنین ساخت ۱۱ عدد قفس آهنی در ابعاد مختلف، اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال به خود اختصاص داده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه طراحی و کاشت محیط فضای سبز باغ پرندگان ۱۵ میلیارد ریال هزینه داشته است اضافه کرد: طراحی و احداث محیط گلخانه‌ای به مساحت دو هزار متر مربع با کاشت درختان گرمسیری برای نگهداری پرندگان حاره‌ای از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه است.

وی افزود: در مجموعه باغ پرندگان شهر قم ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع مساحت زیر توری و و مسقف با ارتفاع ۳۰ متر پیش بینی شده است.

اصفهانیان مقدم با توجه به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی باغ پرندگان شهر قم، گفت: این پروژه به زودی به بهره برداری کامل می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار