رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیروان:
وطنی از کاهش ۹۷ درصدی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع این منطقه خبر داد و گفت: آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 26 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محسن وطنی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیروان گفت: طی سال گذشته برای مقابله با آتش سوزی در سطح جنگل‌های شهرستان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
وی به نقش و مشارکت موثر و تعیین کننده مردم در کاهش آتش سوزی در منطقه اشاره و اضافه کرد: به منظور پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق بحرانی شهرستان مشخص و علاوه بر کلاس‌های آموزشی ترویجی برای کلیه بهره برداران طبیعت با هماهنگی فرماندار و سپاه ناحیه سیروان اقدام به تشکیل گروه‌هایی با همکاری دهیاران، اعضای شورا و فرمانده پایگاه‌های مقاومت بسیج روستا‌ها و جوانان داوطلب و گرو‌های همیار طبیعت شهرستان نموده که خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد کاهش حریق در سطح شهرستان داشته ایم.

وطنی با بیان اینکه با عنایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جلب مشارکت‌های مردمی در سال ۹۸ این اداره در کلیه زمینه ها، اقدامات مناسبی در سطح شهرستان انجام داده است اظهار کرد: در بخش آبخیزداری ایجاد سازه سنگی ملاتی و عملیات خشکه چین در روستای حسن گاوداری به حجم ۲۵۰۰ متر مکعب و اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان همچنین سازه سنگی ملاتی روستای هیوند با خشکه چین به حجم ۱۰۰۰ متر مکعب و اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد: در بخش جنگلکاری اجرای طرح عظیم غنی سازی جنگل با نهال منطقه چرمین سیروان با حجم ۳۰۰ هکتار و اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وطنی یادآور شد: در بخش مرتعداری اجرای عملیات بذر پاشی و بذر کاری و کپه کاری و قرق به حجم ۳۰۰ هکتار و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان به اتمام رسیده و در بخش مبارزه با لورانتوس اجرای عملیات پاکسازی در کل شهرستان به حجم ۴۰۰۰ هکتار و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان و در بخش حفاظت نیز تعرض به جنگل‌ها و مراتع کاهش ۹۰ درصدی داشته است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار