جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز با اشاره به اینکه براساس آمار بین المللی و شاخص های کسب و کار در بین ۱۸۰ کشور رتبه ۱۲۷ را داریم که وضعیت مطلوبی نیست گفت: دستگاه ها باید گره گشای کار مردم باشند هر چند که فضای حاکم بر کشور و سیستم نظارتی شرایط را سخت تر می کند اما باید تسهیلگر حل مشکلات مردم باشیم.
کد خبر: ۸۹۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 25 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرماندار شیراز در شورای اداری شهرستان شیراز گفت: هر چند که کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرده اما هرگز نباید این ویروس مخل فعالیت و خدمات رسانی به مردم شده و در این روند اختلال ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا امیری با اشاره به قرار گرفتن در سال پایانی دولت تدبیر و امید افزود: از عمر این دولت یکسال باقیمانده و تمامی تلاش ما در راستای تقویت انسجام است و در راستای رفع مشکلات مردم با کسی تعارف نداریم.
فرماندار شیراز ادامه داد: در خصوص توسعه مدیریت روستاهای این شهرستان بیش از ٧٠ درصد مصوبات به نتیجه رسیده یا عملیاتی شده است که نمایندگان مجلس در این راستا کمک زیادی کردند.
امیری با بیان اینکه در هفته دولت ۱۱۳ پروژه تولیدی،عمرانی و خدماتی با اعتبار یک هزار و ۷۲میلیارد تومان در شیراز به بهره برداری خواهد رسید گفت: ۱۲ پروژه با اعتبار ۴۳۲میلیارد تومان نیز طی این هفته کلنگ زنی می شود.
وی با اشاره همزمانی هفته دولت با هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: بزرگترین معروف در ادارات خدمت به مردم و افزایش کیفیت خدمات است.
فرماندار شیراز درباره مناسب سازی فضای شهر به ویژه ادارات دولتی با فضای سوگواری محرم نیز گفت: شهر باید رنگ و بویی حسینی داشته باشد و دولت باید در این زمینه پیشگام باشد.
فرماندار با گلایه از عدم حضور برخی از مدیران شهرستانی در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز گفت: برای آخرین بار به مدیران تذکر می دهم که در صورت عدم حضور بدون عذر موجه باآنها برخورد جدی خواهد شد و اگر تکرار شود در مدت باقی مانده از عمر دولت فعلی از حضور آنها در پست مدیریت معذور هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ تحریم های ظالمانه طی سال‌های گذشته بر کشور اعمال شد که با وجود مدیریت این تحریم ها، می‌توان گفت این دولت مظلوم ترین در طول عمر جمهوری اسلامی است.
امیری با اشاره به بحران های طبیعی از جمله سیل، زلزله و آتش سوزی گفت: اکنون که در شرایط دشوار اقتصادی هستیم، باید با ایجاد امید و آرامش و دستاوردهای دولت تبیین شود و نقدها نیز منصفانه مطرح گردد.
فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: عدم دسترسی آسان ارباب رجوع به خدمات در بعضی دستگاه ها قابل قبول نیست که این رویه باید اصلاح شود.

خدمت به مردم متوقف نشود


نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه مردم به شما در ادارات به عنوان نماد حاکمیت نگاه می‌کند جادارد به بهترین نحو در خدمت مردم باشیم.
روح الله نجابت با اشاره به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان ادامه داد: در دیدار با استاندار فارس هم اعلام کردم که امید دارم در یکسال باقیمانده از عمر دولت با هم‌افزایی خدمات رسانی به مردم افزایش یابد.
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز با اشاره به اینکه براساس آمار بین المللی و شاخص های کسب و کار در بین ۱۸۰ کشور رتبه ۱۲۷ را داریم که وضعیت مطلوبی نیست گفت: دستگاه ها باید گره گشای کار مردم باشند هر چند که فضای حاکم بر کشور و سیستم نظارتی شرایط را سخت تر می کند اما باید تسهیلگر حل مشکلات مردم باشیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبری برای فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری در استان گفت: باید با فراهم کردن زمینه های تسهیلگری شرایط پروژه ها را توسط سرمایه گذار ایجاد کرد حتی در برخی از موارد این تسهیلگری نیاز به ارایه تسهیلات و تزریق مبالغ کلان ندارد و تنها با هماهنگی در سطح شهرستان و استان حل خواهد شد.

ستاد امر به معروف وظیفه کف خیابانی ندارد


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در ادامه این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی است که نباید به جای دیگران انجام شود.
سلیمان مهدوی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ندارد که کف خیابان وارد شده و عملا اقدام به انجام این فریضه کند.
وی ادامه داد: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آموزش،برنامه ریزی و اطلاع رسانی در این خصوص است.
مهدوی اضافه کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادها و گروه های مختلف امری ضروری است که باید در سطح شهرستان شیراز به جد دنبال شود.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف این ستاد حمایت قضایی از آمران به معروف است،گفت: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با محوریت فرمانداری شیراز و همه ادارات دولتی این شهرستان که بیش از ۱۰ نفر نیرو دارند باید در دستور کار قرار گیرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با بیان اینکه در اغلب ادارات شهرستان شیراز هنوز ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل نشده،گفت: این ستاد باید محلی امن برای مردم و آمرین به معروف باشد.
وی بر اینکه تذکر دادن و تذکر شنیدن باید به ارزش در جامعه تبدیل شود تاکید کرد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده ۷۴ درصد مردم معتقدند که در ابتدا باید مسوولان امر به معروف و نهی از منکر شوند چون مسول هستند و باید پاسخگو باشند البته مطالبه گری نیز باید به صورت مهربانانه انجام شود.
مهدوی افزود: راه اندازی گروه های جهادی مطالبه گری نیز در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس قرار دارد که تاکنون ۱۶ گروه از این نوع در سطح این استان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: گروه های جهادی مطالبه گری در قالب اخذ مجوز فعالیت خواهند کرد که اقدامات قانونی این گروه‌ها مورد حمایت قضایی نیز قرار دارد.
مهدوی اظهار داشت: در شیراز بیش از ۱۰ گروه جهادی مطالبه گری تشکیل شده که تاکنون نیز مطالبات به حقی را پیگیری کرده و این اقدامات مورد حمایت دستگاه قضا نیز قرار گرفته است.

تلاش‌ها برای بازگشایی مدارس شیراز


رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در این نشست گفت: هفت کارگروه با هدف فراهم کردن مقدمات بازگشایی مدارس در شیراز در حال پیگیری اقدامات لازم هستند.
شهباز گودرزی با بیان این مطلب که کار ثبت نام ۹۰ دانش آموزان در شیراز انجام شده،افزود: با در نظر گرفته شدن شرایط اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا و نیز وضعیت شهر شیراز از نظر شیوع کرونا، مدارس این شهر بازگشایی خواهد شد.
رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان شیراز در بخش دیگر سخنان خود گفت: قراردادهای لازم در خصوص تامین پوشاک و فرم مدارس در شیراز منعقد شده در صورتیکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و وجود مشکلات اقتصادی کار تسهیل‌سازی لباس هماهنگ دانش‌آموزان مدارس در دستور کار قرار دارد بگونه‌ای که الزامی در داشتن لباس فرم مدرسه برای دانش آموزان پایه هفتم و میان پایه حذف شده و اجباری هم برای داشتن فرم برای دانش آموزان پایه دهم نیز وجود ندارد.
وی با بیان اینکه سرویس مدارس امسال به سامانه حمل و نقل شهری شیراز متصل شده است، گفت: سوم شهریورماه جاری، نرخ جدید سرویس مدارس در شورای شهر شیراز تصویب و برای تایید نهایی به فرمانداری این شهرستان ارجاع شده است.
گودرزی با بیان اینکه اگر وضعیت شیراز زرد باشد مدارس ۶ روز در هفته فعال خواهد بود گفت: مقرر شده سرویس مدارس نیز حداکثر با سه دانش آموز فعالیت کنند.
رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز اظهار داشت: ۸۰ درصد نیروی انسانی و معلمین مدارس شهرستان شیراز اکنون تامین شده و ۲۰ درصد باقیمانده نیز با جذب بازنشستگان، انتقالی‌ها و معلمان حق التدریس جبران خواهد شد.
وی بر این مطلب که سامانه شاد تنها اپلیکیشن مورد تایید آموزش و پرورش است،بیان کرد: این سامانه امسال ارتقا یافته و مشکلات آن رفع شده و آماده خدمات رسانی مجازی دانش آموزان است.
وی در ادامه بر انجام ضدعفونی مدارس با کمک سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: از یکم مهرماه امسال نیز توزیع کتاب انجام خواهد شد و آموزش مجازی در مدارس نیز با استفاده از لوح فشرده، صدا و سیما و اپلیکیشن شاد انجام دنبال می شود.
گودرزی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در طول دوسال اخیر توجه ویژه‌ای به موضوع مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی شده است، بگونه‌ای که اکنون ۱۵ مدرسه در شیراز در حال احداث توسط خیرین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار