دبیر ستاد اربعین قم:
دبیر ستاد اربعین قم با اشاره به تامین زمین لازم جهت احداث موکب دائمی این استان در مسیر زائران عتبات عالیات گفت: موکب دائمی قم در نقطه صفر مرزی مهران واقع در استان ایلام احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۴ 25 August 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا رحیمی رشت آبادی در حاشیه دومین جلسه ستاد اربعین قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: در سال‌های اخیر پیگیری‌های زیادی برای واگذاری زمین به قم برای احداث موکب دائمی در مسیر زائران اربعین انجام و به‌تازگی این امر محقق شد.

وی متراژ این زمین را ۲ هزار مترمربع ذکر کرد و گفت: موکب قم در نقطه صفر مرزی مهران و در حدفاصل ۵۰۰ متری گمرک، در ۸۴۰ متر زیربنا و در ۲ طبقه احداث خواهد شد.

وی بابیان اینکه علاوه بر قم چهار استان دیگر ازجمله آذربایجان شرقی، تهران، سمنان و خراسان شمالی نیز به‌صورت مستقل و جداگانه در احداث موکب در مرز مهران فعال می‌باشند، یادآور شد: برای این موکب کاربری‌های مختلف خدماتی، فرهنگی و اقتصادی تعریف‌شده است و باید ظرف یک سال و تا اربعین ۱۴۰۰ آن را آماده بهره‌برداری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تامین اعتبارات لازم این طرح گفت: تامین اعتبارات این موکب از طریق موکب داران و بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد اربعین قم بیان کرد: در اربعین سال ۹۸ تعداد ۹۲ موکب از این استان فعال بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ خبری از امکان اعزام موکب مانند سال‌های قبل نیست ولی با هماهنگی با جامعه بسیج پزشکی استان قصد داریم موکب سلامت را برای ارائه خدمات اعزام کنیم.

رشت آبادی در پایان یادآور شد: سال گذشته جمعیتی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تَن از قم به پیاده‌روی اربعین تشرف پیدا کردند.

حج و زیارت امکان تامین هزینه‌های موکب قم را دارد

مدیرکل حج و زیارت قم نیز در این جلسه بابیان اینکه این نهاد سالیان سال است که به دنبال زمینی برای ساخت مهمانسرا در مرز مهران است، افزود: درصورتی‌که محل و موقعیت طرح مورد تایید سازمان حج و زیارت باشد، با موافقت ستاد بازسازی عتبات عالیات و معاونت امور زائران استانداری می‌توانیم در طول سال ازنظر اقتصادی به این طرح کمک کنیم.

مهدی صالحی خاطرنشان کرد: وجود مکانی برای استقرار زائران اربعین در مرز مهران ضروری است و ما تابه‌حال مکاتبه‌هایی را با اداره کل حج و زیارت ایلام داشتیم.

مدیرکل حج و زیارت قم یادآور شد: ایجاد این موکب فارغ از اهمیتی که برای پذیرایی از زائران دارد، در زمینه مستقر کردن دفتر ساماندهی اتباع عراقی نیز مفید می‌باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار