در گفت و گو با تابناک خوزستان مطرح شد:
مدیریت درستی برای ساماندهی وضعیت کارگران تفکیک پسماند صفیره اعمال نمی‌شود و اگر از طریق اداره کار شکایت کنند نزدیکترین نوبت، شش ماه است. این چه مدیریتی است که اجازه می‌دهد این کارگران به مدت شش ماه، بدون حقوق باشند؟
کد خبر: ۸۸۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 20 August 2020
 
در پی انتشار سلسله گزارشات تابناک از سایت تفکیک پسماند صفیره؛ رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی در گفت‌وگو با تابناک خوزستان عنوان کرد: وقتی شهرداری10 هزار نیرو دارد و از این تعداد بالای7 هزار نیرو پیمانکاری هستند؛ چرا باید نیروهای تفکیک پسماند صفیره باید با پیمانکار قرارداد ببندند و با تعطیلی سایت تفکیک، بیکار شوند و به دنبال آن نیز حقوقی دریافت نکنند؟ چرا نباید مشابه نیروی انسانی با آن‌ها برخورد شود؟
 
ایزدی ادامه داد: باید با نیروهای سایت تفکیک صفیره نیز مانند نیروی انسانی شهرداری برخورد کنند تا اگر به دلایل مختلف مانند آتش سوزی سایت و یا کرونا کار تعطیل شود؛ حق و حقوق آنان پرداخت شود چرا که این کارگران به انتخاب خودشان تعطیل نشدند. بنابراین نباید این کاررگران بدون حقوق بمانند.
 
به گزارش تابناک خوزستان، وی با بیان این که این کارگران در دو شیفت در سایت تفکیک کار می‌کنند، تصریح کرد: شرایط کار در کارخانه تفکیک بسیار بد است به حدی که مگس‌ها مانند توده‌ای از ابر، به دور سر کارگران جولان می‌دهند و در معرض انواع بیماری‌ها هستند. شرایط اعطای حق و حقوق به جای این که به نفع‌ کارگران باشد به ضرر آن‌ها است و می‌توان گفت به آن‌ها ظلم می‌شود.
 
این عضو شورای شهر عنوان کرد:مدیریت درستی برای ساماندهی وضعیت کارگران تفکیک پسماند صفیره اعمال نمی‌شود و اگر از طریق اداره کار شکایت کنند نزدیکترین نوبت، شش ماه است. این چه مدیریتی است که اجازه می‌دهد این کارگران به مدت شش ماه، بدون حقوق باشند؟  بهترین اقدام این است که کارگران سایت تفکیک پسماند صفیره مانند 7 هزار نیروی انسانی شهرداری، شرایط‌شان تعدیل شود.
 
ایزدی افزود: متاسفانه پیمانکارهای قبلی نیز به این کارگران بدهی دارند و چون مدیریت درستی اعمال نشده، کارگران به حق و حقوق‌شان نرسیده‌اند.
واقعیت این است که اختلاف بین پیمانکار و کارفرما موجب از دست رفتن حق و حقوق‌شان شده است. بنده برای حل مشکل کارگران؛ به نماینده آن‌ها گفتم که نامه‌ای به کمیسیون تحقیق بنویسند تا به صحن علنی شورا بیاید و شهردار را ملزم به تعیین تکلیف این کارگران کنیم تا از شرایطی که دارند خارج شوند.
_____________________________________________________________________________________
*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار