استاندار ایلام بر لزوم تزریق اعتبار ویژه به پروژه احداث راه‌آهن ایلام تاکید کرد و گفت: این پروژه برای توسعه استان بسیار مهم است.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 18 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی  در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهوری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان پیگیر خواسته‌ها و مطالبات مردمی از جمله اختصاص اعتبارات طرح‌های گرمسیری و احیا در حوزه کشاورزی شد.

وی در این رابطه خواستار تسریع در اجرای این 2 طرح مهم شد و افزود: هم اکنون ۱۸ هزار هکتار از طرح سامانه گرمسیری تا تکمیل نهایی این پروژه در استان ایلام باقی مانده که نیازمند توجه و اختصاص اعتبار ویژه دولت است.

استاندار ایلام افزود: در صورت تامین اعتبار سه هزار هکتار دیگر از این طرح تا آذرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سلیمانی‌دشتکی علاوه بر پیگیری موافقت‌نامه‌های بانک‌های عامل در خصوص سرمایه‌گذاری در پروژه آزادراه پل زال، چیلات، نجف اشرف، خواستار تزریق اعتبار ویژه به راه‌آهن ایلام نیز شد و گفت: این پروژه مهم که به تازگی کار اجرایی آن با حضور رییس‌جمهوری کلید خورده برای استان حائز اهمیت است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی پیگیر مطالبات استان در حوزه تقسیمات کشوری شد و اظهار کرد: در حال حاضر تبدیل بخش چوار به شهرستان و دهستان آسمان‌آباد به بخش در دستور کار دولت است که با توجه به اهمیت موضوع برای استان و مردم این مناطق، خواستار تسریع بیشتر در این موارد هستیم.

استاندار ایلام با اشاره به تصویب طرح ارتقا و تبدیل بخش چوار به شهرستان در کمیسیون سیاسی، دفاعی هیات دولت از نگاه مثبت دولتمردان در امور مختلف استان از جمله حوزه تقسیمات کشوری تشکر کرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی چون ایجاد بخش دشت‌عباس و شهرستان هلیلان انجام شده است و امیدواریم به زودی با تصویب شهرستان شدن چوار در هیات دولت و به سرانجام رسیدن بخش آسمان‌آباد حامل این خبرهای خوش برای مردم استان باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار