کد خبر: ۸۸۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 15 August 2020
فرماندار بویراحمد خواستار تعیین تکلیف جمعه بازار یاسوج طبق مصوبات گذشته شد و گفت: هیچ قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم، شاهرخ کناری در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: وضعیت جمعه بازار شهر یاسوج طبق مصوباتی که از قبل پیش بینی شده باید تعیین تکلیف شود زیرا در این زمینه هیچ‌گونه کم‌کاری پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به اینکه در جمعه بازار یاسوج 900 صنف در فضایی 4000متر مربعی در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: مشکلات متعدد در جمعه بازار مثل سازه‌های نامناسب، ایجاد ترافیک، عدم رعایت نکات ایمنی و مشکل برق  مشهود است.
کناری ابراز کرد: با توجه به فضای محیطی بازار، تعداد صنوف و اضافه شدن مراجعه‌کنندگان به بازار بدون شک در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  در مواجه با وضعیت‌های اضطراری  با مشکل مواجه بوده و خواهیم شد که انتظار داریم در این رابطه از طرف دستگاه‌های متولی و به ویژه شهرداری یاسوج اقدامات لازم صورت گیرد.
شهردار یاسوج نیز در این نشست با اشاره به اینکه کسبه فعال در جمعه بازار انتظار دارند که فعالیت آنها همانند سایر صنوف در بازار دیده شود، افزود: جمعه بازار شهر یاسوج دچار مشکلات متعددی بوده که می‌طلبد به این بازار نگاه ویژه داشته باشیم.
مقدم خاطرنشان کرد: در گذشته موارد آتش سوزی در این بازار اتفاق افتاده که خوشبختانه ختم به خیر شد و از نگاه ما این نقطه از نقاط خطرناک می‌باشد،  زیرا در ساخت سازها دچار ضعف اساسی بوده و در این بازار از موارد برق غیر‌مجاز و غیر‌ایمن استفاده می‌شود که خدای نکرده در صورت بروز مشکل در این بازار با معضل روبه‌رو می‌شویم.
وی گفت: در خصوص ساماندهی جمعه بازار جلساتی برگزار و مصوباتی نیز داشته‌ایم که نظر ما بر این است که این بازار با دادن حق آب و گل به اصناف حاضر ساماندهی شود و با دعوت از نمایندگان جمعه بازار و تمکین آنها به مصوبات طرح شده گفت‌وگو واقدامات لازم صورت گیرد.
احد جمالی معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص بیان کرد: وضعیت جمعه بازار یاسوج و ساماندهی آن پروسه‌ای زمان‌بر بوده که همکاری کسبه و دیگر نهادهای مربوطه را می‌طلبد و اکنون آنچه در زمینه جمعه بازار لازم و ضروری است برنامه ریزی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان بوده و ساماندهی وتعیین تکلیف جمعه بازار در اولویت‌های بعدی مطرح و بررسی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار