در بازرسی صورت گرفته از مطب یکی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، 10 تخلف و تذکر ثبت شده که مراتب این امر طی نامه‌ای به این مدیر ابلاغ شده است.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 15 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، کرمانشاه بعد از چند ماه فشار کاری ناشی از شیوع ویروس کرونا، به لطف زحمات کارکنان کادر بهداشت و درمان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از وضعیت قرمز خارج شده و به نظر می‌رسد با رعایت پروتکل‌ها و آموزش بیشتر، روزهای آرام کرونا در استان ادامه‌دار باشد.

در همین خصوص، ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان، امروز (شنبه ۲۵ مرداد) در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در استان مدتی است که روندی نزولی به خود گرفته ولی تداوم این روند به همکاری مردم بستگی دارد.

به گفته شکیبا، در راستای مقابله با کرونا تاکنون ۲ هزار و ۷۰ مورد بازدید از وضعیت مطب‌ها و کلینیک‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد مطب‌ها و کلینیک‌های استان از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت مطلوبی ندارند که تذکرات لازم به آن‌ها ابلاغ شده است.

در همین رابطه، سندی به دست خبرگزاری فارس رسیده که نشان می‌دهد یکی از مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء همین ۲۰ درصدی است که دستورالعمل‌های بهداشتی را در مطب خود به درستی اجرا نکرده است. در این نامه علاوه بر اینکه نسبت به عدم رعایت مسائل بهداشتی تذکرات لازم به مدیر مربوطه داده شده، به چند تخلف مثل گرفتن حق ویزیت خارج از تعرفه، عدم نصب تعرفه‌نامه در مطب و استفاده از دستگاه غیرمجاز درمانی و... اشاره شده است.

 

در بازرسی صورت گرفته از مطب یکی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه مجموعاً ۱۰ تذکر و تخلف ثبت گزارش شده است. که چند مورد آن تخلف از تعرفه‌های مصوب و استفاده از تجهیزات غیر مجاز در حوزه درمانی است.

انتظار می‌رود، با توجه به تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته توسط مدافعان سلامت در حفظ سلامتی مردم استان، مدیران دانشگاه علوم پزشکی همت بیشتری برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند؛ از سوی دیگر گرفتن تعرفه بیش از نرخ مصوب هم از سوی این مدیر درمانی جای تامل بسیار دارد.

هرچند معاونت درمان با صدور این تذکر و بازرسی از مطب کارکنان و مدیران خود نشان داده که در حفظ سلامت شهروندان اغماض نمی‌کند که این نکته هم جای دلگرمی و امیدواری دارد و باید از این اقدام هم تشکر کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار