فرماندار کرمانشاه از تحقق ۴۷ درصدی تعهد اشتغالزایی امسال شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 15 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،فضل الله رنجبر امروز(25 مرداد) در جلسه شورای اشتغال شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امسال کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری شهرستان کرمانشاه در برنامه قرار دارد، گفت: در تلاشیم تا پایان سال حتی فراتر از این برنامه شاهد کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در شهرستان کرمانشاه باشیم.

وی با بیان اینکه امسال باید در حوزه شهرستان کرمانشاه 17 هزار فرصت شغلی ایجاد شود، گفت: تاکنون 8355 فرصت شغلی معادل 47 درصد تعهدات امسال شهرستان در حوزه اشتغالزایی محقق شده است.

فرماندار کرمانشاه از اداراتی که نسبت به ثبت اشتغال ایجاد شده تا این مقطع از سال در سامانه رصد اقدام نکرده‌اند، خواست تا هر چه سریعتر این کار را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به تصمیمات خوب جلسه شورای اشتغال گذشته مبنی بر برنامه ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی، گفت: از بخشداری‌ها می‌خواهیم تا برای پای کار آوردن جوامع بومی برای توسعه کشت گیاهان دارویی اقدام کنند که در راستا از بخشداری های موفق این حوزه تقدیر خواهد شد.

رنجبر اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال از قِبَل قالیبافی در شهرستان با همکاری نهادهای حمایتی داشت و گفت: قرار است با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی مواد اولیه لازم در اختیار بافندگان فرش قرار گرفته و پس از آن نیز فرش بافته شده به صورت تضمینی از قالیبافان خریداری شود. در این طرح به افرادی که قالیبافی بلد نباشند نیز آموزش های لازم به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

وی در ادامه اشاره ای هم به طرح‌های راکد و نیمه راکد در حوزه شهرستان کرمانشاه داشت و از بخشداری‌ها خواست تا طر حهای راکد و نیمه‌راکد شهرستان‌ها را شناسایی کرده و برای فعال کردن آنها برنامه ریزی کنند.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه در بخش تسهیلات مرتبط با آسیب دیدگان از کرونا تاکنون 16 میلیارد و 900 میلیون تومان در قالب 1421 واحد در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ... در شهرستان کرمانشاه پرداخت کرده‌ایم، گفت: روند پرداخت این نوع تسهیلات در شهرستان کرمانشاه ادامه دارد.ا ین تسهیلات با نرخ بازپرداخت 12 درصدی و مدت بازپرداخت دو ساله به آسیب دیدگان از کرونا پرداخت می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار