مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۸۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 12 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،کیومرث مظفری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بیمه سلامت به تشریح خدمات این سازمان به بیمه شدگانش پرداخت و اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۶۰ درصد از جمعیت استان کرمانشاه در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل؛ صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر، صندوق بیمه همگانی رایگان، صندوق ایرانیان و صندوق سایر اقشار تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۴۰ مرکز درمانی و تشخیصی نیز از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه در پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان به روز هستیم، گفت: در حال حاضر مطالبات بخش‌های غیردانشگاهی اعم از داروخانه‌ها، پزشکان و بیمارستان‌های غیردولتی تا پایان سال ۹۸ تسویه شده است و فقط بخش جزئی از مطالبات داروخانه‌ها باقی مانده که ظرف چند روز آینده پرداخت می‌شود.

مظفری با اشاره به مطالبات مراکز درمانی طی سال جاری، افزود: مطالبات بخش غیردانشگاهی تا پایان خردادماه تسویه شده است، همچنین به منظور قدردانی از زحمات مراکزی که نسخه نویسی الکترونیک و نسخه پیچی الکترونیک را انجام دادند مطالبات تیرماه آنها را نیز پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته فاصله زمانی پرداخت مطالبات بخش دانشگاهی را از ۸ ماه به ۳ ماه کاهش دادیم، تصریح کرد: امسال مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه و همچنین ۷۰ درصد مطالبات خردادماه مراکز دانشگاهی را تسویه کرده‌ایم.

مظفری درخصوص مطالبات تیرماه امسال نیز افزود: اسناد مطالبات این ماه هنوز واصل نشده است که بعد از ارسال این اسناد یک ماه برای بررسی و پرداخت آن مهلت داریم.

 

حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت تا پایان آذرماه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه به طرح‌های الکترونیک بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: چهار طرح الکترونیک شامل نسخه نویسی الکترونیک، سامانه استحقاق سنجی، سامانه رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری بیمارستانی و سامانه ارجاع الکترونیک خدمات روستایی سطح یک به خدمات سطح دو و سه شهری از سال گذشته در استان اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: ارتقا کیفیت خدمات درمانی، کاهش تقاضاهای القایی، کاهش مصرف کاغذ، کاهش ترددهای غیرضروری، جلوگیری از جعل و تقلب در اسناد پزشکی از جمله مزایای اجرای این طرح‌ها است.

مظفری با بیان اینکه سال گذشته طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در همه شهرستان‌های استان راه اندازی شد، تصریح کرد: در شهر کرمانشاه این ۲ طرح از تیرماه امسال اجرایی شده که با همراهی و همکاری خوب پزشکان، داروسازان و بخش آزمایشگاه و رادیولوژی در حال اجرا است.

وی افزود: از مجموع مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان کرمانشاه ۸۵ درصد به طرح نسخه نویسی الکترونیک و ۷۴ درصد نیز به طرح نسخه پیچی الکترونیک متصل هستند.

مظفری با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح نقش مؤثری در حذف کاغذ دارد، ادامه داد: برنامه ریزی کردیم تا پایان شهریورماه امسال ۱۰۰ درصد مراکز را به طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک متصل کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به سامانه استحقاق سنجی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی استان راه اندازی شده است و افراد از طریق این طرح می‌توانند با مراجعه به بیمارستان صرفاً با اعلام کُد ملی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی افزود: این طرح در رفع هم پوشانی بیمه‌ای اثر گذار است به طوری که سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار مورد هم پوشانی بیمه‌ای از طریق این طرح شناسایی و رفع شد.

مظفری با اشاره به اقدامات مرحله‌ای برای کاهش کاربرد دفترچه کاغذی، تاکید کرد: تا پایان آذرماه امسال به طور کامل دفترچه کاغذی بیمه سلامت در استان حذف خواهد شد.

 

تأمین ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو در تعهد بیمه سلامت است

مظفری در ادامه به خدمات این سازمان در زمینه تأمین دارو اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ قلم در تعهد بیمه سلامت است و خوشبختانه ۹۸ درصد از داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند که در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ۹۵ درصد از هزینه داروهای بیماران خاص در تعهد این سازمان است، افزود: درصورتی که بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان در زمینه تأمین دارو با مشکلی مواجه شدند می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس گرفته و از کارشناسان بیمه سلامت راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: پرداخت ۹۰ درصد از هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد از هزینه‌های درمان سرپایی این بیماران در مراکز مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی در تعهد بیمه سلامت است.

مظفری در پایان تاکید کرد: به منظور کاهش تردد و رفاه حال بیمه شدگان این سازمان، دفترچه‌های بیمه سلامت فاقد اعتبار که برگ سفید دارند به طور خودکار تا ۶ ماه تمدید اعتبار شدند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار