روزهای گرم تابستان همیشه با شنا در آبهای خنک دلچسب می‌شود، به شرط آنکه در محل مناسب انجام شود و نه در دریاچه سدها و رودخانه‌های خروشان که ممکن است به مرگ شناگران منجر شود.
کد خبر: ۸۸۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 12 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هر سال تابستان با گرم شدن هوا برخی‌ها به دل آب می‌زنند و نزدیک‌ترین رودخانه، سراب، دریاچه و حتی گاهی کانال آب کشاورزی را انتخاب می‌کنند که شنا در این مناطق ممنوعه بارها و بارها مرگ افراد را رقم زده، اما هنوز برخی از این موضوع عبرت نمی‌گیرند.

مرگ در آب‌های آزاد پیر و جوان نمی‌شناسد، بارها خبر مرگ افرادی از مردهای میانسال تا دختربچه‌های چند ساله را شنیده‌ایم. مرگ در آب‌های آزاد و خروشان چندان هم به توانمندی افراد در شنا ارتباط ندارد، زیرا غیرقابل پیش‌بینی بودن دنیای زیر آب گاهی شرایط را جور دیگری رقم می‌زند.

در استان کرمانشاه در همین دو ماه تابستان تاکنون چندین نفر در اثر غرق شدن جان خود را از دست داده اند. در 15 تیرماه نوجوان 12 ساله‌ای جان خود را در یکی از رودخانه‌های شهر کرمانشاه از دست داد، در چهارم مرداد ماه مردی در اسلام آباد در سراب روستای گاورانی از بین رفت، در 14 مرداد مرد میانسال 50 ساله در سد شیان غرق شد و آخرین مورد هم مرگ دو نفر در 19 مرداد در سراب جابری روانسر و تالاب هشیلان بود.

این موارد غرق شدگی در مدت دو ماه مواردی است که از سوی پلیس اطلاع‌رسانی شده و شاید موارد دیگری هم باشد که مردم از آن بی‌خبر باشند.

با توجه به این شرایط، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نسبت به افزایش تعداد مرگ و میر در آب‌های کرمانشاه طی چند وقت اخیر هشدار داد.

جلیل بالایی از افزایش تعداد مرگ و میر در سدها، رودخانه‌ها و سراب‌های استان طی چند وقت اخیر یاد کرد و گفت: گرمای هوا یکی از دلایل اصلی تمایل مردم به شنا در رودخانه ها و دیگر اماکن آب است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در تابستان امسال به دلیل شرایط بیماری کرونا شاهد تعطیلی استخرها بودیم و این موضوع نیز به افزایش شنا در آب‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن دامن زده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تنها راهکاری که می‌تواند جلوی این حوادث را بگیرد همکاری خود مردم دانست و خاطرنشان کرد: حتی افرادی که به فنون شنا هم آشنایی دارند در معرض خطر غرق شدن هستند، زیرا شرایط شنا در آب‌های آزاد با استخرها متفاوت است.

بالایی با بیان اینکه رودخانه، دریاچه سد، تالاب، کانال کشاورزی و ... به هیچ عنوان محل مناسبی برای شنا نیست، از دستگاه‌های مربوطه هم خواست علاوه بر اطلاع رسانی در این زمینه، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از حوادث غرق شدگی بیاندیشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار