عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به عدم استقبال واحد‌های صنفی از تسهیلات حمایتی کرونا، گفت: شش میلیون تومان وام چه دردی از مغازه‌دارانی که برخی از آن‌ها ۲۰۰ میلیون تومان ضرر کرده اند، دوا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 12 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسین بیات با اشاره به وجود نزدیک به 40 هزار واحد صنفی در کرمانشاه که بخش زیادی از آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم از شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، افزود: گروه‌هایی مانند رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، عرضه کنندگان غذا و فروشندگان پوشاک از مهمترین گروه‌هایی هستند که به دلیل شیوع بیماری کرونا خسارت جدی دیده اند.

به گفته رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه، بسیاری از واحدهای صنفی اوج بازار فروش خود را از دست دادند و برخی از رسته‌ها چند ماه به طور کامل تعطیل بودند.

وی ادامه داد: خسارتی که برخی از واحدهای صنفی به دلیل شیوع بیماری کرونا متحمل شدند، به بیش از 200 میلیون تومان هم رسیده و بسیاری از کالاهایی که اصناف عرضه می‌کردند خصوصا در رسته پوشاک که زمان خاص برای فروش دارد، بُنجل شده و از دست رفته است.

بیات با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنفی دیگر قادر به ادامه کار خود نیستند، عنوان کرد: چک‌های برگشتی اصناف به دلیل آنکه نتوانستند پول اجناسی که خریدند را بپردازند، بسیار زیاد شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به تصمیم ستاد کرونا برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا، یادآور شد: رقمی تسهیلاتی که به ازا هر فرد برای واحدهای صنفی در نظر گرفته اند شش میلیون تومان است که دردی از واحدهای صنفی دوا نمی‌کند.

بیات خاطرنشان کرد: شش میلیون تومان هیچ زیانی از واحد صنفی که ماهیانه 15 میلیون تومان کرایه می‌دهد، چند میلیارد تومان سرمایه‌شان خوابیده و چند صد میلیون ضرر کرده را جبران نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دریافت همین شش میلیون تومان هم روند طولانی و مشکلات خاص خود را دارد، گفت: این تسهیلات به ازاء هر نفر بیمه شده در واحد صنفی پرداخت می‌شود، در حالیکه بسیاری از واحدهای صنفی اصلا کارگر بیمه شده ندارند. برخی تک نفره هستند و برخی کارگر دارند، اما توان بیمه کردن او را ندارند.

به گفته عضو هیات ریسه اتاق اصناف کرمانشاه مشکلات دیگری هم در زمینه پذیرش متقاضیان در سامانه کارا برای ثبت اطلاعات دریافت تسهیلات حمایتی کرونا وجود دارد که شامل نامعتبر بودن کد کارگاه و ... است.

بیات افزود: با این روند سخت استقبالی از سوی بازاریان برای دریافت این تسهیلات نمی شود و تقریبا تاکنون هیچ حمایت عملی از اصناف که آسیب دیدگان اصلی کرونا بوده اند، صورت نگرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار