معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از افتتاح ۱۳ هزار هکتار از پروژه عظیم سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه در روز پنجشنبه (۲۳ مرداد) و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 11 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هدایت حاتمی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ سامانه گرمسیری، اظهار کرد: 13 هزار هکتار از سامانه گرمسیری، پنجشنبه(23 مرداد) بصورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد داشت و به احتمال زیاد وزیر جهاد کشاورزی و مسئولینی از وزارت نیرو را نیز به صورت حضوری در محل اجرای پروژه خواهیم داشت.

وی مجموع وسعت پروژه سامانه گرمسیری را حدود 34 هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: بنا داریم امسال و تا اوایل زمستان حدود 23 هزار هکتار از این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم که هم اکنون 13 هزار هکتار از این میزان آماده بهره‌برداری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از مزایای بهره‌برداری از سامانه گرمسیری یاد کرد که بخش عظیمی از مزارع کشاورزی غرب استان کرمانشاه را آبی خواهد کرد و ادامه داد: افزایش بهره‌وری، افزایش عملکرد در هر هکتار، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی خصوصا در حوزه صنایع تبدیلی و صنایع بسته‌بندی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، تقویت گردشگری و افزایش تولیدات باغی از مهمترین مزایای اجرای سامانه گرمسیری است.

حاتمی از اشتغال قابل توجه پروژه سامانه گرمسیری هم یاد کرد و با بیان اینکه با بهره‌برداری از همه 34 هزار هکتار سامانه گرمسیری برای 10 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود، افزود: در کنار ایجاد مشاغل جدید، پایدار شدن اشتغال قبلی در بخش کشاورزی را نیز خواهیم داشت.

وی از سامانه گرمسیری به عنوان یکی پروژه‌های عظیم آبی کشور یاد کرد و افزود: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه‌ای به اجرای این پروژه داشته و طی سه سال اخیر روند اجرای سامانه گرمسیری بسیار رشد کرده است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، فقط در سال جاری و با وجود همه کمبود منابع مالی که داریم 800 میلیارد تومان برای اجرای سامانه گرمسیری بودجه تخصیص یافته است.

حاتمی اظهار کرد: این پروژه آنقدر اهمیت داشت که شخص رئیس جمهور روند اجرای آن را به صورت هفتگی رصد می‌کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه قرار است امسال در استان کرمانشاه 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تبدیل به اراضی آبی مدرن شوند، افزود: از این میزان 23 هزار هکتار در قالب سامانه گرمسیری در غرب استان و مابقی در دیگر نقاط استان دیده شده که عملکرد خوبی در حوزه آبیاری مدرن است.سامانه

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار