مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انطباق ۹۳ درصد نازل‌های عرضه سوخت CNG استان کرمانشاه با شاخص‌های استاندارد خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 11 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمودرضا نیازی با بیان اینکه بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت گاز طبیعی(CNG) یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد است، گفت: در همین راستا تمامی نازل‌های سوخت مایع( بنزین، گازوئیل، نفت‌سفید و گاز طبیعی) به صورت دوره ای تحت آزمون قرار می‌گیرد تا از هر ونه تخلف و ضرر و زیان برای مصرف کننده جلوگیری شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 67 جایگاه CNG در استان بازرسی شده و در مجموع 308 نازل فعال مورد آزمون قرار گرفته که از این تعداد 284 نازل آن تایید و مطابق با الزامات استاندارد بود و 24 مورد آنها نیز مردود اعلام شده است.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، نازل‌های سوختی CNG که دارای عدم انظباق بودند از چرخه عرضه خارج شدند و مدیرجایگاه ملزم به انجام رفع نواقص با هماهنگی بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شد. پس از انجام آزمون مجدد، در صورت انطباق با استاندارد مربوطه، اجازه فعالیت مجدد به این نازل‌ها داده خواهد شد.

نیازی یادآور شد: علاوه بر آمون نازل‌های سوخت، تجهیزات فنی منصوبه جایگاه های CNG نیز مورد بازرسی قرار گرفت که این امر به منظور انجام عملیات بازسازی و نوسازی مخازن سوخت و ارتقای سطح ایمنی مصرف کنندگان است.

ویبا بیان اینکه در کنار نظارت‌های استاندارد، خود مصرف کنندگان نیز باید مواردی را در زمان سوخت‌گیری در جایگاه‌ها رعایت کنند، تاکید کرد: پیاده شدن سرنشینان خودرو، خاموش کردن خودرو هنگام سوخت گیری و اجازه دادن به اپراتور جایگاه جهت سوخت گیری از مهمترین این موارد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار