فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: ۲۰ کارگاه تولیدی با هدف اشتغال‌زایی و توانمندسازی محرومان تا پایان سال‌جاری در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 10 August 2020

سرهنگ کریم اکبری افزود: ۲۰ قرارگاه امسال ایجاد می‌شود که هر کدام یک کارگاه تولیدی در زمینه خیاطی، قالی‌بافی، دام‌پروری و کشاورزی با هدف کاهش بیکاری در شهرستان راه‌اندازی خواهند کرد.

وی بیان کرد: قرارگاه‌ها با عنوان شوراهای محله اسلامی فعالیت می‌کنند که این شوراها از امام جماعت مسجدها، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، معتمدان محلی و رییس هیات مذهبی تشکیل شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اضافه کرد: یکی از موضوع‌های مهمی که این قرارگاه‌ها به آن می‌پردازند، محرومیت‌زدایی و تبدیل آن به توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است که در این راستا تا کنون پنج کارگاه در این شهرستان ایجاد شده که هر یک زمینه اشتغال هشت نفر را فراهم کردند.

به گفته وی، ناحیه مقاومت بسیج کاشان برای به حرکت درآوردن این کارگاه‌ها ۴۰۰ میلیون ریال به عنوان امانت یا قرض‌الحسنه کمک می‌کند.

اکبری در ادامه به اجرای گام نخست رزمایش همدلی و کمک مومنانه از نیمه شعبان امسال اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۳ هزار بسته غذایی با ارزش نزدیک به ۶۷ میلیارد ریال خدمات‌رسانی شد که شامل پختن غذا، پرداخت اجاره مسکن و مغازه، چک‌های برگشتی و هزینه درمان بیماران در نتیجه آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بود.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر رشد کمک‌های مومنانه، یادآور شد: گام دوم در ماه‌های ذی‌الحجه، محرم و صفر در سه مرحله انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: از  عید سعید قربان تا عید غدیر که دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده است، با ذبح ۱۵۶ راس گوسفند، گوشت گرم در اختیار خانواده‌های نیازمند این شهرستان قرار گرفت.

وی از تهیه و توزیع ۲ هزار بسته معیشتی در روز عید غدیر با عنوان پویش اطعام غدیر اشاره کرد و گفت: ۱۳۸ هزار پرس غذای گرم نیز در این مناسبت بین نیازمندان توزیع شد.

اکبری در ادامه تامین ۲۸ کمک جهیزیه به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ارزش هر کدام از این جهیزیه‌ها که در اختیار نوعروسان نیازمند قرار گرفت، ۲۵۰ میلیون ریال بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار