نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت:بیان واقعیت های کشور از زبان رسانه ها امروز یک ضرورت مهم است و خبرگزاری بسیج باید زبان توده مردم باشد.
کد خبر: ۸۸۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ 08 August 2020

 

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با تقدیر از فعالیت های این خبرگزاری افزود:خبرگزاری بسیج به دلیل وابستگی به بسیج و گسترده بودن سازمان بسیج دارای تنوع بسیار زیادی است و مجموعه فعالیت های بسیج اعم از اقشار مختلف و نواحی بسیج را پوشش می دهد و این نقطه قوتی برای این مجموعه رسانه ای است.
وی یادآورشد: معنای بسیج به متن مردم بر می گردد و اینجا رسالت خبرگزاری بسیج سنگین می شود چراکه پوشش مطالبات و دغدغه های مردم باید از طریق رسانه بسیج انتشار پیدا کند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: امروز رسانه ها باید یک رفتار غیر حزبی و جناحی داشته باشند و بیشتر عملکرد خود را معطوف به ارزش ها و آرمان های انقلاب و تحقق آنها کنند اما این به معنای بی تفاوتی به سایر مسائل نیست.
وی با بیان اینکه در بسیاری از شرایط رسانه های انقلابی باید به صحنه بیایند ، گفت: رسانه ها یک اتفاق و رفتاری را مورد انتقاد قرار دهند و راهکارهای بهتر شدن آن را تبیین کنند و این به اصلاح امور بسیار کمک می کند.
کریمی افزود:مسئله اقتصاد و زیر شاخه های آن همچون تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی از جمله مسائل اولویت دار امروز کشور است و رسانه ها باید به درستی برای تحقق اقتصاد پویا و فعال نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بسیاری از تولیدکنندگان و کارآفرینان اشتغال خرد دارای روحیه بسیجی هستند و امروز رسانه بسیج باید از دل این افراد گزارشاتی تهیه کند و نقاط قوت و ضعف آنها را نشان دهد که هم دیگران بتوانند از روش های خوب کارآفرینی بهره ببرند و هم مسئولین از موانع و مشکلات پیش رو آگاه شوند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تأکید کرد: بیان واقعیت های کشور از زبان رسانه ها امروز یک ضرورت مهم است و خبرگزاری بسیج باید زبان توده مردم باشد.
وی با اشاره به اینکه میدان دادن به جوانان بسیجی که علاقمند به کار خبری و نویسندگی هستند یک اولویت دیگر خبرگزاری بسیج است،گفت: باید به این مسئله توجه شود چراکه خبرگزاری بسیج بستری مناسب برای رشد و تربیت نیروهای جوان است و خبرگزاری بسیج باید در تربیت نیرو پیشتاز باشد.
کریمی با تأکید بر اینکه خبرگزاری بسیج باید پاتوق رسانه ای جوانان شود ، گفت: این می تواند علاوه بر ساخت یک شبکه عظیم و گسترده جوانان خوش بیان و خوش قلم می تواند به بازتاب دغدغه های توده مردم نیز کمک کند.
وی افزود: خبرگزاری بسیج می تواند برای رسانه های انقلابی کادر سازی کند و بستری برای آموزش سواد رسانه ای و کار حرفه ای خبرنگاری باشد و با یک فراخوان بسیاری از جوانان علاقمند به سوی این موضوع سوق پیدا می کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یادآورشد: متاسفانه امروز یکی از مشکلاتی که در رسانه ها مشاهده می کنیم نبود نیروهای متخصص و خوش قلم است که راهکار حل این حل مشکل کادر سازی و تربیت نیروهای جوان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار