کد خبر: ۸۸۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 08 August 2020

 

اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت‌وگو باخبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  درباره طرح های اجرا شده اشتغالی در صندوق گفت: یکی از راههای حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر و گسترش مزیت های روستا است.

وی ادامه داد:صندوق کارآفرینی امید با حمایت از طرح هر روستا ـ یک محصول در تلاش است اشتغالزایی را به روستاها برده و بر بیکاری در روستاها غلبه و خانوارها را از خدمات صندوق بهره‌مند کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود:امروز در اغلب شهرستانها و بخشها روستاهای زیادی با محوریت محصول واحد به کار تولید و ارائه خدمت مشغول هستند که بسیاری از این تولیدات کشاورزی و در برخی موارد صنعتی و خدماتی است.

نوراله زاده با اشاره به حمایت صندوق از زنان سرپرست خانوار گفت: به طور مشخص در صندوق جامعه هدفی از بین مردان و زنان تعریف نشده است اما زنان سرپرست خانوار به دلیل اینکه گردش مالی و جواز کسب ندارند و بانکها معمولا به آنها وام نمی‌دهند در اولویت حمایت صندوق قرار دارند تا بتوانند گردش مالی ایجاد کنند.

 وی گفت: فعالیت های کارآفرینی در راستای رونق روستا در صندوق کارآفرینی امید شامل پرداخت 1650میلیارد تومان وام اشتغال روستایی است که پرداخت بیش از 75درصد تسهیلات روستایی انجام شده است و ایجاد 1000 صندوق خرد محلی در 31استان و فعالیت در 31استان و 100 روستای بدون بیکار و اجرای طرح هر روستا, یک محصول در بیش از 200روستای کشور از جمله فعالیت های این صندوق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار