مدیرمسئول روزنامه دریا گفت: بر حسب اتفاق زمان الزام حضور این خبرنگار باسابقه، در دادسرا دقیقاً مقارن با روز خبرنگار تعیین شده است.
کد خبر: ۸۸۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 07 August 2020

به گزارش «تابناک»؛ یعقوب دبیری نژاد مدیرمسئول روزنامه دریا اعلام کرد: در آستانه روز خبرنگار، در حالی که بسیاری از مدیران و نهادها در صدد تقدیر از خبرنگاران هستند، یکی از قدیمی ترین فعالان رسانه ای هرمزگان، ابلاغیه ای مبنی بر شکایت توسط خانه مطبوعات و احضار به دادسرا دریافت نمود.

بر حسب اتفاق زمان الزام حضور این خبرنگار باسابقه، در دادسرا دقیقاً مقارن با روز خبرنگار تعیین شده است.

شکایت علیه خبرنگاران، هدیه روز خبرنگار

مدیرعامل جدید خانه مطبوعات هرمزگان نیز با بیان اینکه احتمالاً این شکایت در زمان مدیر عامل قبلی طرح گردیده است. طرح هرگونه شکایت در دوره مدیرعاملی خود را رد کرده است.

شایان ذکر است طی سالیان اخیر بارها و بارها خبرنگاران و فعالین رسانه ای هرمزگانی حتی از سوی متولیان امور فرهنگی و مطبوعاتی به دادگاه و مراجع قضایی معرفی شده‌اند. هرچند کلیه این دعاوی در مراجع قضایی مختومه گردیده و هیچ کدام از فعالین رسانه‌ای حکم محکومیت دریافت نکرده‌اند اما ادامه‌دار بودن این روند و انفعال متولیان امر در بررسی مشکلات و جلوگیری از این قبیل موارد موجب به خطر افتادن «آزادی مطبوعات» بعنوان رکن چهارم دموکراسی در هرمزگان شده است و از طرفی اگر آینده‌نگری متولیان امور قضایی در رسیدگی فوری و مختومه نمودن چنین شکایت‌هایی نبود، اکنون این رفتارها و تحت فشار قرار دادن روزنامه‌نگاران هرمزگانی به موضوع داغ رسانه‌های معاند تبدیل شده بود.

علی‌رغم انفعال متولیان اصلی پیشگیری از وقوع چنین وقایع اسفباری، موضوع از چشم حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان دور نمانده و در دیدار روز گذشته با نمایندگان روزنامه‌نگاران استان از وقوع چنین رفتارهایی ابراز تاسف نمود.

لذا در آستانه روز خبرنگار می‌طلبد تا استاندار هرمزگان بعنوان یکی از رسانه‌ای ترین استانداران کشور هرچه سریع‌تر به موضوع ورود نموده و پای درد و دل این خبرنگاران نشسته و از آنان دلجویی نماید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار