کد خبر: ۸۸۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 07 August 2020

۱۷ مرداد روز خبرنگار از راه رسیده است. وقتی به روزها و ماههای قبل نگاه می کنم در همه آنها همراهی و حضور خبرنگاران را به یاد می آورم.
اینکه می گویم ماههای قبل، منظورم از زمان حضورم در روابط عمومی استانداری است و گرنه طبیعی است که خبرنگاران در همه رویدادها حضور دارند.
نتوانستم آنچنان که شایسته خبرنگاران است انجام وظیفه کنم و در این خصوص بویژه خبرنگاران شهرستانهای جنوبی انتقادات بیشتری دارند که ارتباطات رسانه ای کافی نیست.

خبرنگاری، انتشار و اشتراکِ مسئولانه، بخردانه و عاشقانه زیستن است
خبرنگاران اما همواره نماینده راستین مردم بودند و بسیاری از خواسته ها، مشکلات و پیشنهادات را به روابط عمومی استانداری کرمان جهت پیگیری منتقل کردند و این روند ادامه دارد و چه لذتی برای خبرنگار از این بالاتر که بتواند گرهی از کار خلق بگشاید. در این زمینه نقش دکتر فدائی استاندار کرمان بسیار تاثیرگذار است که روی تک تک پیامها و درخواستها دستور رسیدگی می دهد و تا حصول نتیجه موضوع را دنبال می کند.
کرونا که شیوع پیدا کرد، بسیاری از خبرنگاران، با توانی دوچندان در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی فعالیت کردند و همچنان تلاش می کنند اطلاعات مورد نیاز مردم را با رعایت صحت و جامعیت در کمترین زمان در اختیار قرار دهند.
در ماههای گذشته علاوه بر شیوع بیماری کووید ۱۹ که با تلاش خبرنگاران در اطلاع رسانی همراه بود رویدادهای مختلفی را پشت سر گذاشتیم: شهادت سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، سفر رئیس جمهور و وزرا، ویژه برنامه های هفته دولت و دهه فجر، سفر های شهرستانی استاندار، همایش ها و جلسات، سیل در مناطق مختلف و دهها رویداد خبری دیگر که خبرنگاران همواره در کنار روابط عمومی بودند.
در برخی رویدادها به دلیل محدودیت ها و تغییرات ناخواسته برنامه ها، نتوانستیم آنچنان که باید منظم و حساب شده عمل کنیم. گاهی دلی شکست، غمی بر چهره ای نشست، بی احترامی شد، شرایط آمد و شد مناسب نبود و... خبرنگاران به بزرگواری عفو کنند که بضاعت حقیر بیش از این نیست.
خوبان خبرنگار، از بودن در کنار شما آموختم خبرنگاری، انتشار و اشتراکِ مسئولانه زیستن، بخردانه زیستن و عاشقانه زیستن است.
این را از خبرنگاری آموختم که هزینه اعزام دختر بیماری را به ترکیه تامین کرد، از عکاس خبری که در کوره های آجرپزی، آه و درد کودک و مادری بیمار را به تصویر کشید، از روایتگر معلم هایی که روی تخت بیمارستان، مجازی، آموزش می دادند، از روایت موفقیتهای ورزشی دختران شرقی و از گزارشگران به ثمر نشستن پیله های کرم ابریشم، شکوفه دادن گلخانه های گل رُز، لایروبی قنات آبادی و اختراع شرکت دانش بنیان یاد گرفتم.
این را در کنار تیم یکی از پایگاه خبری که هر روز با پوشش زنده نشستهای خبری ستاد مدیریت کرونا و تولید اینفوگرافی ها و بسته های خبری، پیشتاز بود آموختم.
از مسئول یکی از خبرگزاری ها که مرد همیشه حاضر صحنه ها در جای جای استان بود یاد گرفتم.
از دویدن ها و پیگیریهای تیم صداوسیما در پوشش زنده و آنی رویدادها، از پیگیری خبرنگار شهرستان های جنوبی برای به نتیجه رساندن درخواست تعدادی از جانبازان از طریق استاندار، از خبرنگاران و عکاسهایی که ساعتها نشستن در خودروی نه چندان مناسبِ در اختیار روابط عمومی در سفرها و در مناطق را تحمل کردند، از آوردن مدیر کشوری به داخل خودروی خبرنگاران و طرح خواسته های چندین ساله مردم، از موی سپید خبرنگارانی که با وجود بیماری قلم را رها نکردند، از بیدار ماندن های چند شبانه روزی تعدادی از خبرنگاران و عکاس های خبری برای ثبت لحظه دفن پیکر شهیدان سلیمانی و پورجعفری، از سفر خبرنگاران به حمیدیه خوزستان و مرز عراق برای انعکاس خدمات کرمانیها در مناطق سیلزده و پیاده روی اربعین حسینی، از گزارش های خبری و تصویری شما از حاشیه شهرها و دل روستاهای محروم و از تک تک شما آموختم.
حق یاورتان، قلمتان مانا و دلتان پُر امید باد
عباس تقی زاده

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار