کد خبر: ۸۸۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 06 August 2020



نایب رئیس اتاق اصناف کشور: بازنگری در «قانون کار» سبب ایجاد 1.5 میلیون شغل جدید توسط اصناف می‌شود

گروه استان‌ها- نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: بازنگری در قانون کار زمینه ایجاد بیش از یک و نیم میلیون شغل جدید توسط اصناف را فراهم می‌کند.

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، یکی از فواید و کارکردهای مثبت بازنگری در قانون کار را بسترسازی برای ایجاد بیش از یک و نیم میلیون شغل جدید توسط اصناف تلقی کرد و بازنگری اظهار داشت: اصناف و واحدهای صنفی متناسب با آسیب‌های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا مورد توجه قرار نگرفتند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور جایگاه ویژه اصناف در عرصه اقتصاد و بازار را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در جریان کرونا اصناف و بسیاری از رسته‌ها با آسیب‌های بزرگی مواجه شدند عنوان کرد: واحدهای صنفی شرایط بسیار سخت و دشواری را در این مدت تحمل کرده‌اند و فشارهای عدیده‌ای به آنان وارد شد.

شکریه تالارداران، رستوران‌داران، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و کیف و کفش و پوشاک و آرایشگران را از جمله واحدهای صنفی که به شدت از شیوع ویروس کرونا متضرر شدند اعلام کرد و بیان داشت: بیش از 9 میلیون اشتغال و فرصت شغلی توسط اصناف در کشور ایجاد شده است و بنابراین باید این قشر مورد توجه بیشتری قرار گیرد. 

رئیس اتاق اصناف استان گیلان اصناف را در حقیقت نوعی ویترین اقتصادی فرهنگی و اجتماعی شهرها تلقی کرد و در همین زمینه اظهار داشت: عیار و جایگاه فرهنگی و اجتماعی هر شهر توسط صنوف نشان داده می‌شود از طرفی به اعتقاد بنده با تغییر در برخی دستورالعمل‌ها و قوانین می‌توان ظرفیت اشتغالزایی اصناف را دو چندان کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان بیش از 400 هزار شغل در بخش‌های تولیدی توزیعی و خدماتی توسط اصناف ایجاد شده است خاطرنشان کرد: در مورد توافق مالیاتی انجام شده سال 98 مؤدیان صنفی کشور نیز باید گفت ضرایبی که در آن تعیین شده است نسبت به سال قبل از روند کاهشی برخوردار است. 

نایب رئیس اتاق اصناف کشور مشکلات به وجود آمده در یکسال گذشته و تبعات منفی آن در عرصه اقتصاد و بازار را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وقوع سیل و آسیب‌های وارده بر آن بر صنوف، افزایش نرخ ارز و رکود در بازار از جمله این فراز و نشیب‌ها بود از طرفی در پایان سال نیز با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم.

شکریه با بیان اینکه توافق مالیاتی عملکرد سال 98 اصناف با توجه به در نظر گرفتن شرایط و وضعیت اصناف در سال گذشته انجام شده است عنوان کرد: در این حوزه تمام سعی و تلاش‌هایمان را به گونه‌ای پیش بردیم که شرایط اصناف و واحدهای صنفی در توافق ذکر شده به خوبی لحاظ شود به طوری‌که در نهایت نیز یک توافق نسبی حاصل شد.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان تلاش بازرسان سازمان‌ صمت، نظام صنفی، بسیج اصناف و نظایر این تشکل‌ها برای ایجاد تعادل و ثبات لازم در بازار را متذکر شد و ابراز داشت: نوسانات اخیر اقتصادی سرمایه اصناف را به یک‌سوم کاهش داد اما با تمام این‌ها جامعه بزرگ اصناف همچنان در بسیاری از بخش‌ها سربلند است.

به گزارش تسنیم، در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری توجه ویژه و تأکیدات زیادی بر روی مباحث اقتصادی داشته و همچنان هم دارند از سوی دیگر با توجه به شعارهای سال انتخاب شده از طرف ایشان به نظر می‌رسد علاوه بر قوای سه‌گانه و تکلیف آن‌ها برای رفع موانع و چالش‌ها مجموعه‌هایی مانند اصناف و نهاده‌های مرتبط نیز باید برای توسعه اقتصادی کشور به شکل هدفمند حرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار