کد خبر: ۸۸۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ 05 August 2020
محمدشفیع ربیعی فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت : گرامیداشت روز خبرنگار در پیش است ، پاسداشت قشری از جامعه که با جان و دل و تمام توان  در راه روشنگری و اعتلای جامعه و کمک به رفع موانع گام برمی دارند. جا دارد که این روز را به خبرنگاران راستین و پاک سرشت عرصه خبر تبریک بگویم خبرنگارانی که در سخت ترین شرایط و فضاهای ملتهب از اصول کاری و اخلاقی خود پا پس نکشیدند . با همه مشکلات مرتبط با خبرنگاران ، سختی ها و چالش هایی که پیش روی آنها وجود دارد ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.
امروزه استان کهگیلویه  بویراحمد به عنوان یکی از استان های در حال توسعه و نوپا شاهد  توسعه در حوزه های مختلف است  ولی به خوبی می بینیم که  دربخش های فرهنگی از جمله خبر و رسانه به لحاظ کمی نه تنها عقب مانده نیست که گوی سبقت را  از خیلی از استان های توسعه یافته و باسابقه نیز ربوده است به طوری که می توان گفت هر روستا و محله در این استان برای خود یک سایت و رسانه مستقل دارد.
البته این موضوع به ظاهر شاید در مقاطعی مثبت به نظر می رسید ولی طی چند سال اخیر شاهد بودیم که افراد زیادی با راه اندازی سایت و روزنامه و هفته نامه تنها و تنها به دنبال مطامع شخصی و مادی خود هستند  سایت هایی که به دکان و مغازه بیشتر شبیه هستند تا ظرفیتی برای رشد فرهنگی و اطلاع رسانی به جامعه.
در این زمینه  البته وظیفه نهادهای نظارتی بیش از پیش مهم تر است چرا که  باید برای صدور مجوز و نیز ارزیابی های پس از  آن با حساسیت  بیشری وارد عمل شوند و از بی برنامگی به وجود آمده در زمینه رسانه به خصوص در حوزه رسانه های مجازی استان جلوگیری نمایند.
البته در جدیت، تخصص و تعهد برخی از رسانه ها و خبرنگاران استان هیچ شکی نیست ولی چیزی که اهمیت دارد این است که برخی افراد منفعت طلب با ورود به حوزه خبرنگاری  نه تنها بویی از خبر و تنظیم خبر نبرده اند که تریبون های خود را به فضایی برای خدشه دار کردن حیثیت افراد متخصص و کاربلد این حوزه تبدیل کرده اند.
اینک باید نشست و دید این بی قید و بندی و حجم بالای سایت هایی که هر روز مانند قارچ در حال افزایش هستند به کجا خواهد رسید!
با امید آنکه متولیان امر تدبیری  برای مدیریت خبرنگاران بیندیشند  تا از این گذر سره از ناسره تمایز داده شود و هر روز شاهد اعتلای سایت ها و خبرنگاران نخبه و کاربلد در استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار