تفاهم‌نامه همکاری گردشگری تاریخ و تمدن ایران بین استان‌های کرمانشاه،کردستان و همدان با حضور حجت الله ایوبی دبیرکل ملی یونسکو در ایران در هتل پارسیان کرمانشاه امضا شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 03 August 2020

تفاهم‌نامه گردشگری تاریخ و تمدن ایران در غرب کشور امضا شد

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران امروز13 مرداد 99در هتل پارسیان کرمانشاه باحضور درمراسم انعقاد تفاهم‌نامه مسیر گردشگری غرب کشور اظهار داشت: از زمان های بسیار دور کرمانشاه و همدان دروازه راه ابریشم بودند و باید از این ظرفیت و پتانسیل موجود برای جذب گردشگر در این مناطق استفاده بهینه کرد.

وی خاطر نشان کرد: راه ابریشم راه تبادل فرهنگ و اندیشه میان کشورها و مناطق مختلف بوده و در کنار آن بعنوان تجارت نیز مورد استفاده قرار گرفته است زیرا از طریق تجارت تبادل فرهنگ نیز صورت گرفته است. 

تفاهم‌نامه گردشگری تاریخ و تمدن ایران در غرب کشور امضا شد

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکودر ایران افزود:سه استان کرمانشاه، سنندج و همدان در زمینه گردشگری همکاری خوبی دارند و برای اولین بار است که درایران سه استان از کشور با محوریت و فعالیت شهرداری‌ها یک رخداد مهم گردشگری را به اجرا در خواهند آورد.

وی عنوان کرد:امسال در یونسکو سال تجلیل از عطار نیشابوری نامگذاری شده و حال این سه شهر کرمانشاه، همدان و سنندج حکایت همان سیمرغ عطار است که در پی آرزوهای دور و دراز بودند و در نهایت متوجه شدند که سیمرغ خودشان هستند و این سه شهر هم به این مسئله پی بردند که تاریخ و هویتشان ملاک دست یافتن به توسعه و پیشرفت است و امروز به خاطر این اتفاق مهم و خوش یمن گرد هم قرار گرفته ایم.

تفاهم‌نامه گردشگری تاریخ و تمدن ایران در غرب کشور امضا شد

ایوبی تاکید کرد:اگر می خواهید شهرهایتان برند شوند باید تفاوت ها و تمایزها را برجسته تر کنید و تفاوت و تمایز شما با دیگر نقاط گردشگری، تاریخ و تمدن کهن شما و تنوع قومی و زبانی و آداب و رسوم متنوع و آثار تاریخی ارزشمندی که دارید. 

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکودر ایران تصریح کرد:هر دو سال یکبارمعرفی شهر خلاق را داریم که امسال چهار پرونده ارسال شد و دو مورد از آنها پذیرفته می‌شود که کرمانشاه در زمینه شهر خلاق خوراکی معرفی شده که برای تکمیل پرونده یکسال زمان دارند.

تفاهم‌نامه گردشگری تاریخ و تمدن ایران در غرب کشور امضا شد

در ادامه مراسم مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه ابراز داشت:امروز امضای توافق نامه میان شهرداران این سه شهر رسما آغاز شد و قرار است طی یک برنامه عملیاتی شش ماهه مقدمات کار در دو بخش کرونا زیستی و پساکرونا برای پایه گذاری این مسیر پیگیری خواهدشد.

وی خاطر نشان کرد:این اقدام عملیاتی در دو بخش کرونازیستی و پساکرونا پیگیری می‌شود.در پایان این مراسم تفاهم نامه احداث مسیر گردشگری «تاریخ و تمدن ایران» به امضای شهرداران کرمانشاه، همدان و سنندج رسید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار