رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باورهایی چون فکر نمی‌کنم کرونا بگیرم، نژاد من فلان است به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوم اشتباه است، ویروس کرونا قومیت، جنسیت، سن و سال نمی‌شناسد.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 03 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،چند روزی است که وضعیت کرونا در کرمانشاه آرام شده و به گفته متولیان سلامت ورودی بیمارستان‌ها و آمار مرگ و میرها نصف شده و از نظر شیوع ویروس کرونا هم‌اکنون در وضعیت زرد هستیم.

این شرایط نتیجه عملکرد مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای گذشته است، ولی در این بین هنوز کسانی هستند که مبتلا شدن ۳ هزار و ۲۸ نفر و مرگ ۴۵۱ نفر از هم‌ استانی‌ها بر اثر کرونا را باور نکرده و و با این تصور که کرونا تنها مختص گروه سنی خاصی است و آن‌ها نمی‌گیرند، ماسک نمی‌زنند تنها به این دلیل که در این گرمای تابستان با استفاده از آن تنگی نفس می‌گیرند و احساس خفگی می‌کنند.

حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در یک نبرد فرسایشی مزمن با ویروس کرونا هستیم، پس از ۶ ماه از شیوع این ویروس نوپدید هر روز رویکرد متفاوتی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در روزهای اول شیوع ویروس سازمان بهداشت جهانی تاکیدی بر استفاده از ماسک برای همگان نداشت که با گذشت زمان، هم‌اکنون به عنوان مسؤولیت اجتماعی بر استفاده آن برای عموم تاکید دارد.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ویروس کرونا خیال رفتن ندارد، گفت: حالاحالاها باید با ویروس کرونا دست‌‌وپنجه نرم کنیم و با آن زندگی کنیم، بنابراین در دراز مدت باید پایبند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم و دقت و ملاحظات در این خصوص کمرنگ نشود.

وی گفت: باید به طور صحیح ، به‌روز و براساس آخرین دست‌یافته‌های علمی در خصوص ویروس کرونا به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم کمتر مبتلا شوند و اگر کسی هم علائمی از این بیماری داشت براساس مسؤولیت اجتماعی خود را قرنطینه کند.

بیگلری اضافه کرد: متاسفانه عدم باور صحیح از وجود این بیماری سبب باورهای اشتباهی شده مبنی بر اینکه فکر نمی‌کنم کرونا بگیرم، نژاد من فلان است کرونا حریف ما نیست، ویروس کرونا قومیت، جنسیت، سن و سال نمی‌شناسد و فعلا تنها راه پیشگیری آن استفاده صحیح از ماسک، پرهیز از تجمع، تردد و تماس و همچنین شست‌شوی دست‌ها است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: هر کسی می‌تواند به ویروس کرونا مبتلا شود، باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی صحیح و رسالت‌های اجتماعی این باورهای غلط را کمرنگ کنیم.

بیگلری گفت: با یک مشارکت اجتماعی در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حقوق عموم دیگران احترام بگذاریم.

وی در پایان یادآور شد: باید به افق دور دست نگاه کنیم، پاییز در راه است و ویروس کرونا با توجه به سرما دوست بودن اوج می‌گیرد، لذا بادی از همین الان رعایت کنیم تا با کاهش موارد مبتلا زنجیره انتقال آن را قطع کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار