سرمربی جدید تیم ملی بوکس جوانان گفت: تا زمان برگزاری رقابت‌های جهانی زمان زیادی نداریم، برای همین فرصت سوزی نمی‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 03 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رضا مهدی پور، بااشاره به پنج سال سابقه مربیگری‌اش در رده‌های مختلف تیم‌های ملی این رشته، اظهار کرد: طی این مدت هربار که به مسابقات برون مرزی اعزام شدیم، با دست پُر به کشور بازگشتیم وعملکرد خوبی داشتیم.

وی افزود: گاها این نتایج چندان برایم قابل قبول نبود و می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، اما چون با دست خالی و مشکلات مالی برای مسابقات آماده و اعزام می‌شدیم، انتظار عملکردی درخشان از ملی پوشان را نداشتیم.

مهدی پور در ادامه بااشاره به در پیش بودن مسابقات جهانی بوکس جوانان جهان در فروردین سال 1400، اظهار کرد: باتوجه به اینکه بوکس از جمله رشته‌هایی است که از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون تعطیل شده، برای همین از وزارت ورزش درخواست صدور مجوز از سرگیری فعالیت ملی پوشان این رشته را داشته‌ایم تا بتوانیم در زمانی که پیش رو داریم، خود را برای این مسابقات آماده کنیم.

وی تاکید کرد: هرچند تا زمان برگزاری رقابت‌های جهانی فرصت هفت ماهه‌ای در پیش داریم، اما تعطیلی چندین ماهه بوکس باعث شده تا ملی پوشان تا حدودی از تمرینات تخصصی خود دور شده باشند، برای همین نیاز به زمان داریم تا دوباره آنها را به سطح آمادگی بالایی برسانیم.

سرمربی تیم ملی بوکس جوانان با تاکید براینکه نباید در این مدت فرصت سوزی کنیم، عنوان کرد: امیدواریم وزارت ورزش هرچه سریعتر مجوز از سرگیری فعالیت‌هایمان را صادر کند، وگرنه فرصت‌ها را از دست خواهیم داد و ممکن است به سطح آمادگی بالایی نرسیم.

وی اضافه کرد: درصورتی که وزارتخانه این مجوز را برای ما صادر کند، بزودی مسابقات انتخابی تیم ملی را در دو مرحله و هر مرحله در پنج وزن برگزار خواهیم کرد.

مهدی پور یادآورشد: البته در حال حاضر تمریناتِ در منزل حدود 80 نفر از بهترین بوکسورهای جوان و نوجوان را بصورت مجازی رصد می‌کنیم و در جریان وضعیت آمادگی آنها هستیم.

وی درخصوص وضعیت اوزان بوکس جوانان هم گفت: در میان‌وزن بوکسورهای بسیار خوبی داریم، اما در سبک وزن مقداری ضعیف هستیم که باید روی آن کار کنیم.

سرمربی تیم ملی بوکس جوانان اعلام کرد: باتوجه به اینکه امکان برگزاری مسابقات تدارکاتی را نداریم، برای همین زمانی که تیم ملی را تشکیل دهیم، بنا داریم تا با تیم‌های منتخب استان‌های هر منطقه از مناطق شش گانه بوکس کشور مسابقاتی تدارک ببینیم.

سرمربی تیم ملی بوکس جوانان در ادامه بااشاره به تحولاتی که طی چندسال اخیر در بوکس کشور رخ داده، اظهار کرد: در این مدت با تلاش‌های رییس فدراسیون، رشته بوکس بصورت قابل توجهی گسترده شده و اکنون بوکس کارگری، دانش آموزی، دانشجویان و ارتش را داریم که زمینه‌های شناسایی استعدادهای بیشتری را برای ما فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر پخش شدن مسابقات بوکس در رسانه ملی پس از حدود 30 سال این بستر را ایجاد می‌کند تا این رشته بیشتر بین مردم معرفی شده و جوانان بیشتری به سمت آن گرایش پیدا کنند.

این مربی کرمانشاهی تصریح کرد: مجموعه اقدامات رییس فدراسیون در این سالها باعث شده تا بوکس به مرور در حال دیده شدن باشد و این مسئله بتدریج اسپانسرها را به سمت این رشته بکشاند و انگیزه زیادی برای حضور بیشتر جوانان در بوکس باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار