معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه تعریض خیابان مدرس فعلی از ۵۰ سال پیش در دستور کار قرار گرفته، پیشرفت این پروژه را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 03 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهزاد مسعودی با بیان اینکه از بیش از 50 سال پیش تعریض خیابان مدرس فعلی کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته گفت: طی این سالها مسئولان و مدیران مختلفی روی کار آمده اند و در برخی سالها روند کار به کُندی پیش رفته و در برخی سالها نیز مانند دهه 80 این پروژه شتاب بیشتری داشته است.

وی از پیشرفت حدود 30 درصدی این پروژه بعد از گذشت نیم قرن از آغاز آن خبر داد و افزود: البته عملا کار جدی در خصوص این پروژه از دهه 80 شروع شد و تا آن زمان پروژه سرعتی که باید را نداشت.

وی افزود: طی این سالها در مجموع پیشرفت پروژه مطلوب نبوده و اگر این روند ادامه داشته باشد حدود 30 سال دیگر زمان نیاز است تا به سرانجام برسد.

مسعودی علت اصلی در تاخیر اجرای این پروژه سه کیلومتری را عدم تامین اعتبار مناسب و برخی مشکلات اداری عنوان کرد وافزود: متاسفانه مشکلات اعتباری این پروژه در سالهای اخیر تشدید شده است.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه افزود: حدود پنج شش سال است که عملا اعتباری به این پروژه تخصیص داده نمی شود و تنها از برخی ابزارهای تشویقی برای پیشبرد کار استفاده می شود که از جمله آن اعطای مجوز رایگان برای ساخت 2.5 متر فضای تجاری به ازای هر متر عقب نشینی در محدوده این خیابان است.

مسعودی تصریح کرد: وجود این ابزارهای تشویقی کار را پیش می‌برد، اما با وجود نبود اعتبار عملا سرعت پروژه بسیار کند خواهد بود و با این روند شاید چند دهه دیگر طول بکشد تا پروژه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه خیابان مدرس از جمله خیابان های دارای بافت تاریخی است، گفت: شاید بهتر بود این خیابان تعریض نمی شد و به همان شکل قبلی و تاریخی فقط بهسازی می شد، اما در حال حاضر که کار تا حدود 30 درصد پیشرفت دارد و بخش هایی از خیابان عقب نشینی کرده و بخشی از ساختمان های با نمای تاریخی از بین رفته، توقف کار شکل چندان خوبی ندارد و خیابان ظاهر خوبی پیدا نمی کند و باید کار را پیش برد.

مسعودی تصریح کرد: شاید بهتر بود مسئولان وقت در آن زمان تمام مولفه ها و زیرساخت های این خیابان را بررسی تعریض خیابانکرده و تمام جوانب کار را در نظر می گرفتند و سپس در خصوص تعریض این خیابان تصمیم گیری می‌کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار