معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه روند پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا را توسط بانک ها مطلوب ندانست و گفت: همه دستگاه های مربوطه و بانکها باید تا پایان هفته ضمن بررسی و تسهیل فرآیندهادر روند پرداخت تسهیلات حمایتی تسریع لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 02 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛ هدایت حاتمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: در نظر گرفتن منابع مالی برای بنگاه‌های آسیب دیده از شیوع کرونا فرصتی مقطعی است که نباید آن را از دست بدهیم و دستگاه‌های مربوطه باید زمان بگذارند و این تسهیلات را به بدنه اقتصادی استان جذب کنند.

وی د از پایین بودن پوشش بیمه در استان خصوصا تامین اجتماعی انتقاد کرد و ادامه داد: افزایش پوشش بیمه در استان یکی از دغدغه‌های جدی ما است.

به گفته این مسئول، میزان پوشش کنونی بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه حدود 39 درصد است که این رقم مناسب نیست و باید بر اساس برنامه‌ای که در نظر گرفته شده این پوشش را به 45 درصد برسانیم و جزو استان‌های میانی کشور از نظر پوشش بیمه تامین اجتماعی باشیم.

حاتمی معتقد است، اگرچه هدف‌گذاری پوشش 45 درصدی بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه کار بزرگی است، اما شدنی خواهد بود و نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به طراحی سامانه "کسبانه" برای ایجاد تعامل بین نیروی کار و کارفرمایان داشت و افزود: بسیار تلاش کردیم کرمانشاه پایلوت راه‌اندازی این سامانه در کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، با راه‌اندازی این سامانه می‌توان اطلاعات جامعی راجع ‌به متقاضیان کار کرمانشاه از نظر سن، جنسیت، میزان تحصیلات، وضعیت مهارت و ... به دست آورد.

حاتمی یادآور شد: با آغاز به کار این سامانه هم اطلاعات نزدیک به 70 تا 80 درصد جمعیت جویای کار استان را در مرحله اول به دست خواهیم آورد و هم امکان تعامل آنها با کارآفرینان فراهم می‌شود.

حاتمی ایجاد بانک اطلاعاتی کامل و جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌ها در زمینه بیکاری و اشتغال را از دیگر مزایای راه‌اندازی این سامانه دانست.

 وی اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون از وضعیت دقیق، پراکندگی، نیازمندی ها و مهارت جامعه بیکار استان اطلاعات نداریم و این امر برای برنامه‌ریزی‌ها ایجاد مشکل خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار