عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعددی که رانندگان برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا دارند، گفت: هنوز حتی پنج درصد رانندگان بخش مسافری برون شهری هم موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند.
کد خبر: ۸۸۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 02 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا؛کوروش محمدی از رانندگان بخش حمل و نقل مسافری برون شهری به عنوان یکی از مهمترین گروه‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا یاد کرد و افزود: با وجود افت درآمد شدیدی که برای رانندگان مسافری برون شهری رخ داده، اما حمایت چندانی از آنها نمی‌شود.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی به افرادی که کسب و کار آنها از بیماری کرونا آسیب دیده یکی از اولین حمایت‌ها است، اما بسیاری از رانندگان امکان استفاده از آن را ندارند و کمتر از پنج درصد رانندگان صنف مسافربری توانسته اند از این تسهیلات استفاده کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه اظهار کرد: برای استفاده از این تسهیلات باید در سامانه "کارا" ثبت نام کنیم که در همان مراحل اول در بخش ورود کد کارگاه خطا می‌دهد. بارها رانندگان به تامین اجتماعی مراجعه کرده و از صحت کد کارگاه مطمئن شدند، اما همچنان پیغام خطا پابرجا است.

محمدی پیگیری‌های انجام شده برای رفع این پیغام خطا را بی‌نتیجه دانست و یادآور شد: مراجعات متعدد به اداره کار و تامین اجتماعی فایده نداشته و حتی آنها هم دلیل این خطا را به طور دقیق نمی‌دانند.

وی ادامه داد: برخی دیگر که موفق به طی کردن روند ثبت نام شده اند، اکنون در بانک گرفتار هستند، زیرا علی رغم تاکید بر اینکه پرداخت این تسهیلات ضامن نیاز ندارد، برخی از بانک‌ها همچنان به وجود ضامن برای پرداخت وام اصرار دارند.

به گفته این فعال صنف رانندگان، بسیاری از رانندگان نمی‌توانند ضامن مناسب برای دریافت وام پیدا کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه معتقد است، وجود این مشکلات برای پرداخت شش میلیون تومان وام پسندیده نیست، زیرا رقم وام آنقدر نیست که ضررکرد این مدت رانندگان را پوشش دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: با این وجود رانندگان به همین شش میلیون تومان هم نیاز دارند تا حداقل بتوانند با کمک آن حق بیمه این چند ماه را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه زمانی قرار بود حق بیمه رنندگان سه ماه به تعویق بیفتد، یادآور شد: تامین اجتماعی این موضوع را نپذیرفت و اکنون برخی رانندگان برای پرداخت حق بیمه ماهیانه خود که رقم 386 هزار تومان است هم با مشکل مواجهند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه با اشاره به کاهش شدید درآمد رانندگان برون شهری حوزه مسافری از زمان شیوع بیماری کرونا، افزود: رانندگان برون شهری قبل از شیوع کرونا حدود 30 سرویس در ماه داشتند که این تعداد اکنون به 10 سرویس رسیده و 20 روز ماه را بدون سرویس می‌گذارنند.

به گفته محمدی، هم اکنون نزدیک به 3200 راننده در بخش اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در حوزه حمل و نقل برون شهری در استان کرمانشاه فعالند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار