ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری، گمرک پرویزخان قصرشیرین با ۵۶۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۷۱۸ دلار کالا بیشترین حجم کالای صادراتی خروجی از مرزهای استان را به خود اختصاص داد که در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۳۳ درصد و از حیث وزن ۷۸ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۸۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 02 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا؛«خلیل حیدری» ، وزن اقلام صادراتی از گمرک پرویزخان از ابتدای امسال را یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۵۵۰ تن اعلام کرد و افزود: در این مدت در مجموع ۶۹۱ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۸۳۲ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۷۹ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه افزود: در این مدت صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صالح شهرستان ثلاث باباجانی ۱۱۵ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۹۶ دلار کالا به وزن ۲۲۶ هزار و ۶۱۳تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۴۱ درصد و از لحاظ وزنی ۲۰ درصد رفزایش داشته است.

وی صادرات خروجی از گمرک شوشمی شهرستان پاوه را ۱۳ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۷۳ دلار کالا به وزن ۱۲۴ هزار و ۵۳۲ تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۴۴ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۲ درصدی کاهش داشته است.

حیدری، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، پنیر، رب گوجه فرنگی، روغن های سبک و فرآورده های آن، بیسکویت هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده اند، خربزه، هندوانه تازه، کاشی و سرامیک، کیسه پلاستیکی، سفره یکبار مصرف، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده اما نه کندکاری شده و حکاکی شده، ماست و ظروف ملامین اعلام کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار