یک مربی پیشکسوت شنا گفت: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی ادامه‌دار استخرها بسیاری از مربیان فعال این رشته را خانه نشین کرده است.
کد خبر: ۸۸۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 02 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛پیام محمدی بااشاره به تعطیلی شش ماهه استخرها به دلیل تداوم شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در استان کرمانشاه نزدیک به هزار مربی کارت دار شنا داریم که تعدادی زیادی از آنها فعال بوده و در استخرها مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: هرچند که از میان این مربیان تعدادی هستند که مربیگری شغل دوم آنها محسوب می شود، اما برای بسیاری دیگر مربیگری تنها منبع تامین معیشت و درآمدشان است.

این مربی شنا با بیان اینکه اکثر این مربیان فاقد بیمه هستند، اضافه کرد: در مدت شش ماه گذشته که استخرها به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده‌اند، اکثر مربیان شنا هم که بیشترشان را مربیان جوان و تحصیلکرده تشکیل می‌دهند، خانه نشین شده‌اند.

محمدی در خصوص حمایت‌هایی که تاکنون از مربیان این رشته شده، گفت: تنها حمایتی که اعلام کرده‌اند اعطای یک وام شش میلیون تومانی با 12 درصد نرخ سود است. بازپرداخت این وام با این سود بالا برای مربیانی که اکنون بیکار شده‌اند و درآمدی ندارند کار سختی است، لذا چندان به سمت آن نرفته‌اند.

همچنین تنها 40 درصد از شهریه ای که شناآموزان به استخرها پرداخت می‌کنند به جیب مربیان می‌رود که سرجمع در انتهای ماه مبلغ کمی می‌شود.

وی در ادامه به پایین بودن درآمد مربیان شنا اشاره کرد و افزود: مربیان شنا برای گرفتن شاگرد با محدودیت‌های مواجه هستند و نمی‌توانند در هر استخری بیش از پنج شاگرد خصوصی داشته باشند، برای همین برخی از آنها مجبور به فعالیت در چند استخر هستند که کار بسیار سختی است تا درآمدشان را افزایش دهند.

محمدی گفت: طی سالها دوران مربیگری ام قهرمانان ملی زیادی را برای کرمانشاه پرورش داده ام. در این مدت به عنوان یک مربی وظیفه ام را به درستی انجام دادم، اما شرایط کنونی که دارم در حد یک مربی پیشکسوت نیست که نه بیمه‌ای و نه آینده شغلی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار