معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از پلمب واحدهای صنفی عرضه کننده مانتوهای جلوباز و شیشه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 01 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سرهنگ محمدرضا آمویی با اشاره به افزایش موارد بدحجابی با شروع فصل گرما، گفت: متاسفانه واقعیت تلخ این است که برخی دستگاه ها بحث حجاب و عفاف را فراموش کرده اند و نهایتا در طول سال در هفته "حجاب و عفاف" قدری به آن می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف باید در طول سال پیگیری شود گفت: مهترین عملکرد در این حوزه پیگیری مباحث فرهنگی و اجتماعی است که دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسئولند.

آمویی به وضعیت لباس های عرضه شده در بازار هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اگر کُل بازار را بگردید به سختی می توانید یک مانتوی دکمه دار یا یک مانتوی مناسب و خاص محجبه ها پیدا کنید، اگر هم یک مانتوی مناسب پیدا شود، قیمت آن بسیار بالاست، همچنین قیمت یک قواره چادر در حال حاضر حدود 800 تا 900 هزار تومان است که برای افراد عادی جامعه تهیه آن در این شرایط اقتصادی بسیار دشوار است. در مقابل مانتوهای شیشه ای و جلوباز با نازلترین قیمت عرضه می شوند.

آمویی خاطرنشان کرد: ما طرح های ایرانی-اسلامی بسیار زیبایی داریم که می توان از آنها برای تهیه لباس مناسب و با پوشش مناسب استفاده کرد.

وی یادآور شد: در کنار دستگاه های مختلف، مردم هم در بحث حجاب جامعه نقش دارند و باید افرادی که دغدغه حجاب دارند، به افراد بدحجاب تذکر داده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه در تشریح نقش پلیس در حوزه برخورد با بدحجابی، گفت: عملکرد ما در این زمینه به دو صورت ایجابی و سلبی است، به نحوی که در بحث برخورد ایجابی برگزاری جلسات چهره به چهره با اصناف و افراد بدحجاب، برپایی نمایشگاه، آموزش های مختلف و ... در دستور کار قرار دارد که با توجه به شیوع کرونا این فعالیت ها به سمت فضای مجازی سوق داده شده است.

آمویی به عملکرد پلیس در حوزه برخورد سلبی با بدحجابی هم اشاره کرد وافزود: اصناف عرضه کننده مانتوهای جلوباز و شیشه ای پلمب خواهند شد و در این زمینه پلیس اماکن با همراهی بازرسی اتاق اصناف از سطح اصناف بازرسی به عمل آورده و تعدادی از صنوف را به دلیل عرضه این نوع لباس ها پلمب کرده‌اند.

وی افزود: از طرفی با افراد بدحجاب در سطح جامعه نیز برخورد شده و در کنار ارشاد و راهنمایی، افرادی که اصرار بر بدحجابی دارند، دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه همچنین از برخورد با خودروهایی که رانندگان آن بدحجاب هستند خبر داد وافزود: خوشبختانه بحث کشف حجاب در خودرو کاهش یافته، اما موارد بدحجابی و شُل حجابی را داریم که با آن برخورد می شود.

آمویی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در این زمینه به وظیفه خود عمل می‌کند، اما ضرورت دار مردم و دیگر دستگاه های مسئول در زمینه بدحجابی هم به وظایف خود عمل کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار