بالاخره بعد از پشت سرگذراندن هفته‌ها وضعیت قرمز، شرایط کرمانشاه بلحاظ شیوع کرونا رسما "زرد" اعلام شد.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 01 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه جلسه امروز (یازدهم مرداد) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان، در جمع خبرنگاران با اشاره به استمرار شیب نزولی مبتلایان کرونا طی دو هفته گذشته، گفت: این امر موجب شد تا استان از وضعیت قرمز کرونا خارج شده و رسما وارد وضعیت زرد شود.

مرادی وضعیت موجود را مدیون همکاری موثر مردم دانست و افزود: شرایط کرونا بستگی زیادی به رفتار مردم دارد و اگر مردم به همکاری موثر خود ادامه دهند، وضعیت بهتر هم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وضعیت کرونا را شکننده توصیف کرد و هشدار داد: خروج از وضعیت قرمز کرونا، دلیلی برای بی توجهی نسبت به مراقبت های بهداشتی نیست و افراد باید بدانند اگر دوباره غفلت کنند، به پیک کرونا برمی گردیم.

مرادی در ادامه در تشریح مهمترین مصوبات جلسه امروز ستاد کرونای استان به نزدیک بودن ایام محرم اشاره کرد و افزود: این انتظار هست که مردم در عزاداری‌ها رعایت پروتکل های بهداشتی را بیش از هر زمان دیگر داشته باشند.

وی افزود: در بحث پروتکل های بهداشتی ویژه ماه محرم و صفر منتظر ابلاغ ستاد ملی کرونا هستیم، اما در جلسه امروز مقرر شد در ماه محرم توزیع هرگونه موادغذایی و آشامیدنی ممنوع شود.

مرادی در ادامه از استمرار تعطیلی نمایشگاه‌ها خبر داد و افزود: برپایی همه نمایشگاه‌ها تا زمانی که به وضعیت با ثباتی در بحث کرونا نرسیم، ممنوع است.

مرادی اشاره ای هم به برنامه های استان برای افزایش تولید ماسک داشت و افزود: در راستای افزایش تولید ماسک و ایجاد دپوی مناسب آن در استان قرار بر این شد مجوزهای لازم در این زمینه با سرعت بیشتری صادر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار