کد خبر: ۸۸۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 30 July 2020
تابناک/مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به آخرین وضعیت اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونایی در استان گفت: گیلان یکی از استان‌های پیشرو در اهدای پلاسمای خون است و بیماران کرونایی یک ماه پس از بهبودی و‌ از طریق فراخوان‌های داده‌ شده به سازمان انتقال خون می‌آیند و با اهدای پلاسما به بهبود بیماران کرونایی در کشور کمک می‌کنند.
گیلان پیشرو در اهدای پلاسمای خون برای بهبود بیماران کرونایی

بابک پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با تبریک روز ملی اهدا و انتقال خون اظهار کرد: پرسنل انتقال خون در کل کشور فراتر از یک حرفه به آن نگاه کرده و اهداکنندگان خون و پلاکت که فراتر از یک مسؤولیت اجتماعی به آن وفادار بوده و برای انسان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به نقش اهدای خون در کنترل بسیاری از بیماری‌ها گفت: در طی این چند سال شاهد توسعه در طب انتقال خون بودیم و پزشکان در سراسر دنیا به رشد و توسعه در حوزه انتقال خون کمک کردند و این روند ادامه دارد زیرا با وجود اینکه اینکه علم پزشکی با پیشرفت‌های خوبی همراه بوده اما هنوز خون مصنوعی ساخته نشده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گیلان با اذعان به اینکه با اهدای هر بار خون جان سه انسان نجات پیدا می‌کند، افزود: اهدای خون یکی از کارهای خیر و انسان دوستانه و سرشار از خاطرات و‌ ناگفته‌ها است.

پاکدل نیاز کشور به خون را یک نیاز همیشگی دانست و تصریح کرد: در بسیاری از فراخوان‌های سازمان انتقال خون چه به‌صورت کشوری و چه به‌صورت استانی مردم موجی از همدلی را به جهانیان نشان دادند اما نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و برای تأمین خون و فرآورده‌های بیماران خاص و جراحی‌ها مستلزم نگاه آحاد ویژه مردم هستیم.

وی‌ با اشاره به آخرین وضعیت اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونایی در استان گیلان بیان کرد: گیلان یکی از استان‌های پیشرو در اهدای پلاسمای خون است و بیماران کرونایی یک ماه پس از بهبودی و‌ از طریق فراخوان‌های داده‌شده به سازمان انتقال خون می‌آیند و با اهدای پلاسما به بهبود بیماران کرونایی در کشور کمک می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار