امروز با حضور سارا فلاحی، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، پوراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و فتاحی فرماندار چرداول از ساختگاه سد مخزنی چناره بازدی به عمل امد .
کد خبر: ۸۸۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ پوراحمد در اين بازديد اظهار داشت :  بر اساس طرح مطالعاتی، سد چناره روی رودخانه ای به همین نام در حد فاصل استان های ایلام و كرمانشاه در ۲۴ كیلومتری اسلام آباد و ۲۵ كیلومتری سرابله باید تاكنون احداث می شد.

وی افزود: : ساخت سد چناره به عنوان یك پروژه ملی و تاثیرگذار در تامین آب شرب شهرستان های ایلام،سیروان و چرداول و همچنین تامین آب صنعت و آبیاری اراضی شهرستان چرداول سالهاست که به دلایلی منجمله عدم تخصیص آب و مشکلات و محدویتهای مندرج در موافقتنامه اجرایی نشده بود که با پیگیریها و حمایت استاندار محترم و مساعدت وزیر محترم نیرو موانع برطرف و در حال آغاز فعالیت اجرایی می باشد.

پوراحمد یادآور شد  : ظرف کمتر از دوسال تخصیص آب این طرح ابلاغ، مطالعات سد منطبق بر تخصیص ابلاغی بازنگری و به تصویب کمیته تخصصی ویژه شرکت مدیریت منابع آب ایران رسید و در سال ۱۳۹۸ موافقتنامه طرح اصلاح و در پیوست قانون بودجه سال جاری اعتباری برای این طرح پیش بینی شد.

مديرعامل آب منطقه اي ايلام تصريح كرد : پس از اجرا و بهره برداری از این طرح بزرگ و موثر، تحولی اساسی در بخش صنعت و كشاورزی شهرستان چرداول و به تبع آن ، رونق تولید ، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را در پی خواهد داشت.

 پوراحمد در خصوص مشخصات فنی این اين پروژه خاطرنشان ساخت : این سد از نوع سنگریزه ای با هسته رسی به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر ، طول تاج ۵۵۰ متر و حجم مخزن ۷۷ میلیون متر مکعب با ایجاد چشم اندازی مناسب ، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد خواهد نمود.

وي در پايان سخنانش از تلاش ها و پيگيريهاي مجدانه مهندس سليماني دشتكي استاندار محترم استان و همچنين مساعدت و پشتیبانی وزیر محترم نیرو دکتر اردکانیان که منجر به اجرایی شدن این سد شد قدردانی نمود.

در ادامه دكتر سارا فلاحي نماينده مردم استان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه این پروژه قطعا در توسعه کشاورزی شهرستان چرداول نقش مهمی را ایفا می کند، اظهار داشت : این طرح مهم که پس از سالها انتظار از روی کاغذ به روی زمین آمده ، نقش موثری در توسعه بخش صنعت و کشاورزی، تامین حقابه محیط زیست و تامین آب شرب درازمدت سه شهرستان خواهد داشت .

همچنین ایشان ابراز امیدواری کرد با پیگیریهای مشترکی که به عمل خواهد آمد اعتبار مورد نیاز طرح به موقع تامین تا بتوان به موازات پیشبرد طرح ، تملک اراضی کشاورزی و منازل روستاههای موجود در مخزن سد انجام شود، وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت بنیادها و نهادهای غیر دولتی جهت تامین منابع مالی این طرح و سایر طرح های مشابه تاکید نمود.

در ادامه چند نفر به نمایندگی از اهالی ساکن در روستاهای موجود در حوضه سد نقطه نظرات و دغدغه های خود را بیان داشتند و دکتر فلاحی با بیان اینکه دولت برای تامین آب مورد نیاز مردم ناگزیر به اجرای سدهای مخزنی است اطمینان خاطر داد که حقی از کسی به واسطه اجرای این طرح تضییع نخواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار