مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: باید در خصوص ضوابط تردد ماشین‌های حامل سوخت در شهرها و نیز رعایت اصول فنی در پارکینگ‌ها خودروهای حامل مشتقات نفتی، نظارت و مراقبت جدی‌تری شود.
کد خبر: ۸۸۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 29 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،ظهر روز گذشته یک مورد حریق در سطح پارکینگ خودروهای سنگین در خیابان دولت‌آباد شهرک کرمانشاه خبرساز شد.

براساس این گزارش، تمامی ایستگاه‌های خودروهای اطفایی به محل حادثه اعزام شدند، سپاه نبی‌اکرم (ص) استان نیز برای عملیات اطفای حریق به کمک آمد.

حریق گسترده‌ای بیش از هشت تریلر حامل سوخت را در بر گرفته بود، با کمک نیروهای مردمی و پرسنل آتش‌نشانی بیش از ۷۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین به خارج از محل حادثه منتقل شدند و از سرایت آتش به آن‌ها جلوگیری کردند.

این حریق سنگین پس از سه ساعت تلاش بی‌وقفه ۱۰۰ آتش‌نشان و دیگر نیروهای امدادی و خدمات‌رسان مهار و از بحران جدی جلوگیری به‌عمل آمد.

وجود این قبیل پارکینگ‌ها با کامیون‌های حامل مشتقات نفتی همواره می‌تواند خطرآفرین باشد، در برخی از محلات کرمانشاه این قبیل خودروها در درب منازل هم پارک می‌شوند که هر لحظه احتمال دارد سهل‌انگاری و نبود مسئولیت اجتماعی حادثه‌ای سنگین‌تر از این حادثه خلق کند.

جلیل بالایی مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص حادثه ظهر گذشته (حریق پارکینک خودروهای سنگین شهرک دولت‌آباد کرمانشاه)، اظهار داشت: دیروز ظهر یکی از پارکینگ‌های خودروهای سنگین که محموله بار اشتعالزا و مواد نفتی داشتند، دچار حریق شد.

وی ادامه داد: بلافاصله در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی در محل مستقر شدند، آتش به خاطر مشتعل بودن مواد اشتعالزا آنگونه سنگین بود که صاحبان ماشین‌ها راضی به خروج اموال خود نمی‌شدند، اما با یک برنامه سخت و سنگین آتش‌‌نشانان به دل آتش زدند و آن را مهار کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه حضور و کمک فوری تیم پالایشگاه، خطوط لوله و سپاه نبی اکرم (ص) را قابل ستایش و قدردانی دانست و گفت: آتش‌سوزی پارکینگ ماشین‌های مستقر در دولت‌آباد می‌توانست به یک بحران با خسارت‌های بسیار بیشتر تبدیل شود.

وی به آسیب جدی به هشت دستگاه و مصدوم شدن جزئی پنج نفر در این حادثه اشاره و بیان کرد: حضور و اقدام به موقع و مدیریت دقیق این اطفای حریق، قابل تقدیر است.

بالایی در ادامه، اظهار داشت: دستگاه‌های متوالی ضوابطی که درباره تردد ماشین‌های حامل سوخت در شهرها دارند باید مرور و آسیب‌شناسی کنند و در خصوص عدم صدور مجوز تردد کامیون‌های سنگین که بار مواد نفتی در محدوده و حریم شهر دارند باید بررسی‌هایی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کامیون‌ها در این پارکینگ با این بار اشتعالزا، آن‌قدر نزدیک به هم پارک شده بودند که ارائه بعضی از خدمات به سختی بود باید ضوابط و مقررات این پارکینگ‌ها با پارکینگ‌های عادی متفاوت باشد.

این مقام مسؤول گفت: باید در خصوص ضوابط تردد ماشین‌های حامل سوخت در شهرها و نیز رعایت اصول فنی در پارکینگ‌ها نظارت و مراقبت جدی‌تری داشته و در صورت هرگونه تخلف احتمالی از ضوابط، قاصر و یا عاملین را به محاکم قضایی معرفی کنند.

بالایی در پایان گفت: خلاصه این حادثه با کمترین آسیب گذشت امیدواریم دستگاه‌های متوالی کمک کنند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار