مسؤول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در سال جهش تولید سطح جنگل‌کاری‌های مشارکتی اقتصادی از ۲۱۰ هکتار به ۲ هزار هکتار با مشارکت مردم افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۸۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 29 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سیروی صفری ، اظهار داشت: طرح ابلاغی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به ادارت منابع طبیعی استان با عنوان 9 در 99 در راستای تحقق پیام مقام معظم رهبری در خصوص سال جهش تولید ابلاغ شده که در بخش‌های مختلف منابع طبیعی استان تحول و جهشی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در سال جهش تولید سطح جنگل‌کاری‌های مشارکتی اقتصادی از 210 هکتار به 2 هزار هکتار با مشارکت مردم افزایش خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: سطح زراعت چوب با گونه صنوبر از 300 هکتار به 700 هکتار ارتقا خواهیم داد که نقش مهمی در بحث تامین چوب مورد نیاز صنایع ایفا خواهد کرد.

به گفته وی، سطح ذخیره‌گاه‌های جنگلی با هدف صیانت از جنگل‌های استان از 952 هکتار به 5 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

صفری اضافه کرد: مدیریت و احیای پارک‌های جنگلی استان از 379 هکتار به 892 هکتار افزایش خواهیم داد که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و بهره‌وری مناسب از پارک‌های جنگلی ایفا خواهد کرد.

وی در زمینه طرح‌های مرتع‌داری این نوید را داد، که با اجرای طرح های مرتع‌داری امسال ظرفیت مراتع استان که در حال حاضر یک‌واحد دامی به ارزش 20 میلیون ریال در هکتار است به سه واحد دامی ارتقا خواهد داده شد که گامی ارزشمند در زمینه تولید گوشت فرآورده‌های لبنی و توسعه زمینه اشتغال برای جوامع محلی به همراه خواهد داشت.

صفری خاطرنشان کرد:در خصوص تولید علوفه با اجرای عملیاتی از جمله بوته‌کاری، بذر‌کاری و... جهشی ارزشمند خواهیم داشت همه این طرح ها با مشارکت مردم و حضور ارزشمند آن‌ها اجرا می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار